De twee Loden Leeuwen voor de meest irritante BN-er in de reclame en voor de meest irritante commercial in 2009 zijn vanavond gegaan naar Frans Bauer en NL Energie en naar Hi/Pokkie Foetsi. Die laatste was ook genomineerd voor een Gouden Loeki. Wat betreft de irritante commercials haalde Pokkie Foetsi 34 pct van de stemmen, met Axe/rare ogen op de tweede plaats en Vodafone met de onverstaanbare muppets als derde. Frans Bauer kreeg als BN-er liefst 35,1 pct van de stemmen ‘achter zich’ voor zijn NL Energie-spotjes. Tweede werd Kim-Lian in het Kruidvat-spotje, derde Rob Geus (kalfsvlees). Zie de individuele percentages in overlees. Volgens Antoinette Hertsenberg van Tros Radar (foto links) zijn er ruim 66.000 stemmen uitgebracht voor de verkiezing, een record. En zoals gebruikelijk toonden de winnaars zich happy met deze aparte onderscheiding, dus met alle aandacht. Doorgaans tot ongeloof van Hertsenberg. Vorig jaar waren ”gelukkigen” Specsavers (oma-slapping) en Joop Braakhekke (Ambi Pur). PS Maar geef mij maar de Gouden Loeki’s, een heel wat positievere manier om de kwaliteit van reclame te stimuleren.
Irritante reclames
BN’er | Stemmen | % |
---|---|---|
Hi | 22.442 | 34 |
Axe | 15.688 | 23,8 |
Vodafone | 13.765 | 20,8 |
Carglass | 7.562 | 11,4 |
Mona | 6.580 | 10 |
Irritante BN’ers
BN’er | Stemmen | % |
---|---|---|
Frans Bauer | 23.159 | 35,1 |
Kim Lian | 16.593 | 25,1 |
Rob Geus | 12.547 | 19 |
Henk Gemser | 8.337 | 12,6 |
Bennie Jolink | 5.403 | 8,2 |
Lees ook:Reclamewereld.blog-stemmers geven Frans Bauer Loden Leeuw 09
Lees ook:Paay/Miljoenenspel & Zalando krijgen Loden Leeuwen 2012
Lees ook:Exit Luis Suarez, Leontien van Moorsel en KPN-buffel bij nominaties Loden Leeuw
Lees ook:Loden Leeuwen 2010 gegaan naar BN-er Arie Koomen (MediaMarkt) en Postal Gold
Lees ook:Maarten van der Weijden/Menzis krijgt Loden Leeuw 2013 nipt voor Hunkemöller’s Sylvie Meis
Wel goeie uitslag dus terecht gekozen deze twee.
Terecht verdiend die prijs. Waardeloos gewoon die reclame. Bah, bah en nog eens bah.
Frans je bent verkeerd bezig met je goedkoopste energie. Ze zijn eerder de duurste als je mijn afrekening ziet van 495 euro. Wat me nog nooit is overkomen
Je bent diep gedaald. Ik was je fan maar nu niet meer (en eet voortaan je mond leeg als je praat).
gr.greet
De nieuwe reclame is vreselijk je leert je kinderen toch zeker dat ze niet met een volle mond mogen praten kijk altijd de andere kant op als de recl. komt.
foei toch echt smerig
@Marina: Daarom staan er ook ondertitels onder. Zodat je kinderen meteen snappen dat ze met volle mond inderdaad niét te verstaan zijn. Een bijzonder educatief reclamespotje dus.
(Ook een bijzonder lélijk en amateuristisch in elkaar geknutseld spotje trouwens, maar dat is weer een ander verhaal.)
Tja, Frans is z’n zakjes aan het vullen? NLE is er wel mee op de kaart gezet, zowel positief als negatief, met name positief voor de langere termijn denk ik