Hoeveel ze nog even, in onze huidige lay-out niet zo opvallen, toch maar weer een POLLETJE (beneden in de rechter kolom van deze pagina). Ter gelegenheid van de Loden Leeuw 2009. De vraag is welke Bekende Nederlander/BN-er volgens jou de Loden Leeuw 2009 gaat winnen. LET OP: de vraag is dus niet wie jij vindt dat moet winnen. Je kunt een van de vijf BN-ers kiezen: Bennie Jolink (snabbelt voor Beter Horen), Kim Lian (Kruidvat), Frans Bauer (NL Energie), Rob Geus (kalfsvlees) en Henk Gemser (Becel). PS HIER kun je voor de Tros Radar LL-competitie zelf stemmen.
Lees ook:Reclamewereld.blog-stemmers geven Frans Bauer Loden Leeuw 09
Lees ook:Bauer, Leontien, Suarez en Kim Lian e.a. genomineerd voor Loden Leeuw 2009
Lees ook:Loden Leeuwen 2009: Frans Bauer (NL Energie) en Hi/Pokkie Foetsie
Lees ook:Exit Luis Suarez, Leontien van Moorsel en KPN-buffel bij nominaties Loden Leeuw
Lees ook:Suggesties? Tros Radar: vanavond aandacht voor Loden Leeuw
Op Rob Geus na, maar die is altijd vervelend, zijn de commercials in deze top 5 niet heel erg irritant. De frequentie waarin ze langskomen echter wel. Misschien wordt het tijd voor een prijs voor het mediabureau dat zo makkelijk, kortzichtig en GRP-gericht denkt dat zelfs ‘Walk-in Fridge’ je op een gegeven moment de keel uitkomt. Suggesties voor de naam van deze prijs zijn meer dan welkom!!!!!!
Kan de keuze (behalve RG indd) ook niet helemaal volgen. Blijkbaar te weinig irri reclame dit jaar
Frans Bauer natuurlijk. Maar eigenlijk Maurice de Hond, maar die is tot onze verwondering niet genomineerd. De rest van de spotjes zegt ons niets, want die hebben we nog nooit gezien.
Overigens is het geen kwestie van “winnen”. Het is meer een veroordeling. Als je een Loden Leeuw aan je broek krijgt, dan betekent dit dat je op een zeer onbehoorlijke wijze reclame aan het bedrijven bent.
@Ad en Marie: Doe ook iets onverwachts , stem ook eens op een goeie commercial (die zijn er echt) – stem voor een Gouden Loeki: http://reclamewereld.blog.nl/reclameprijzen/2009/12/17/gouden-loeki-09-nu-stemmen-voor-de-vijf-finale-plaatsen
Die ene buitenlandse voetballer (geen idee hoe-ie heet) die dat Beter Horen-filiaal binnenloopt, die moet natuurlijk met vlag en wimpel ‘winnen’. Maar ja, die is dus niet genomineerd, zie ik…
@Niels: Ah, jij bent van Feyenoord, PSV of Utrecht, ik snap het… Luis Suarez van Ajax maakt leuke maar ook goeie reclame hier (mits je hem niet al 50 keer voorbij heb zien gaan). Dit spotje is trouwens genomineerd voor een Gouden
LeeuwLoeki, en terecht. Jammer voor je .Maar goed, smaken verschillen!
@Michael: Ik hoop dat je een Gouden Loeki bedoelt, want (nog los van de grote vraag of dat terecht is) een Gouden Leeuw (in Cannes is dat) lijkt me sowieso veel te hoog gegrepen voor deze meneer.
Hoe dan ook: voetbal zegt me inderdaad niks. Zouden alle andere doelgroepmensen wél weten wie dit is? Of word je doof van voetbal? Ik vind het in elk geval een wonderlijke keuze als ‘spokesperson’…
@Niels: Foutje, bedankt. Ja hoor, Luis Suarez is echt bekend bij véél mensen (en niet alleen Ajacieden). In dit geval is spokesperson is een te groot woord hoor, ook Bennie Jolink zat in die serie, maar die werd wèl genomineerd voor een Loden Leeuw. Eenmalige optredens dus.
@Michael: Oké, point taken. Wel frappant trouwens dat Bennie Jolink genomineerd is voor die Loden Leeuw, en die Ajax-jongen niet. Ik bedoel: zoveel verschillen die filmpjes en woordgrapjes niet van elkaar. Daarom vind ik ze ook allebei niet zo leuk, denk ik. En we zullen zien hoe de rest van (slechthorend en/of voetballiefhebbend) Nederland daarover denkt.
Die reclame met Bennie Jolink is veel te leuk om irritant gevonden te worden.
Hey gelukkig Frans Bauer gaat ‘m krijgen, heeft even geduurd, maar hij is Rob Geus gelukkig voorbij (die is ook erg hoor)