Categorie: "Politieke campagne"

‘Sarah Palin op haar allerbest’ als spotje om te gaan stemmen

Zullen we haar nooit meer zien in de publiciteit? Hoop van niet. Hoewel, het was altijd wel lachen, maar dan alleen in het besef dat ze daar in Alaska relatief ongevaarlijk is – en daar blijf zitten. ''Goodby Silverstein & Partners & Biscuit Filmworks USA director
Clay Weiner join forces to bring you the very best of Sarah Palin
.'' GS&P is een van de betere Amerikaanse reclamebureaus en net als Biscuit duidelijk geen fan van de Republikeinse kandidaat VP. Dit was een recent spotje om mensen naar het stembureau te krijgen vandaag in de VS … De inleidende tekst: The following video is made entirely of actual audio clips from Sarah Palin.

DiCaprio, Cruise, Diaz, Dogg, Borat, Timberlake, Roberts: Vote!

Ook de Amerikaanse jeugd moet gaan stemmen op 4 november. Bijna vijf minuten lang zeggen deze bekende Amerikaanse gezichten eerst don't vote en dan, uiteraard Vote! Mèt argumenten, in samenwerking met Google. Zoals Leonardo DiCaprio, die het filmpje produceerde. Maar ook Tom Cruise, Cameron Diaz, Snoop Dogg, Harrison Ford, Julia Roberts, Justin Timberlake, Borat, Will Smith, Scarlett Johansson en anderen… En dat zijn weer andere gezichten, dan die 30 (!) in de vorige filmoproep van DiCaprio c.s.

 

Watching my ass in Iraq… Acteurs Whassup-spotje steunen Obama

''Lost my job, looking for a home…'' De cast van het uiterst succesvolle Whassup?-spotje van Budweiser is na 8 jaar samengekomen voor een vervolg, meldt De Standaard Online. Om Change, dus de democratische presidentskandidaat Barack Obama aan te prijzen. Dat doen ze door te tonen hoe slecht het hen vergaan is onder Bush, met verwijzingen naar problemen in de ziekenzorg, de oorlog in Irak, de orkaan Katrina en de recente beurscrash. Het geestige maar net wat te lange spotje is uiteraard niet gemaakt door het reclamebureau van Anheuser-Busch, DDB Chicago, maar door 60frames in de VS.

Al Gore-spotje tegen oliemaatschappijen geweigerd op tv in VS

Repower America. Dit kritische spotje van Al Gore's Together, we can solve it-organisatie heeft wat ophef veroorzaakt in de VS, want is geweigerd door ABC, een van de grote nationale tv-netwerken. De reden? Omdat met een beschuldigende vinger wordt gewezen richting de oliegiganten, die met ''honderden miljoenen dollars'' schone energie zouden tegen houden in de VS. Met behulp van lobbyisten en de inzet van reclame. ''All to increase profits, while America suffers.'' En dat vindt deze zender kennelijk geen commercieel verantwoorde boodschap. WE heeft zijn 1,5 miljoen leden opgeroepen om tv-zender ABC in de ban te doen. De kwalitatief matige commercial werd gemaakt door de Glover Park Group in Washington. Zie de volledige tekst van Al Gore's spotje in de overlees. Via Creativity.

Reclame: internationale adverteerders bevechten vooroordelen

Reclame is een slechte zaak, want leidt tot obesitas, alcoholmisbruik, commercialisering van kinderen en klimaatverandering. Geloven sommige politici in de wereld. Omdat ze misschien de daad bij het woord voegen en met nog meer beperkende overheidsmaatregelen zullen bepleiten, is de World Federation of Advertisers (WFA) in actie gekomen. In een persbericht meldt deze in Brussel gevestigde club van adverteerders een internationale campagne te beginnen om dat beeld van reclame te corrigeren. De WFA is een invloedrijke organisatie, gevestigd in de de 55 belangrijkste landen, terwijl ook 52 multinationale ondernemingen er lid van zijn. In die campagne -zie ook de speciale Value of advertising site- wordt erop gewezen

McCain slaat Obama om de oren met ‘Joe de loodgieter’-spotje

Joe the Plumber, oftewel loodgieter Joe Wurzelbacher, de kleine zelfstandige uit Ohio die wereldberoemd werd dankzij de Amerikaanse verkiezingsstrijd, blijkt een notoire zwartwerker. Hij heeft daarom een belastingproces aan zijn broek en blijkt bovendien geen officiele loodgieter te zijn. Maar John McCain trekt zich daar niets van aan, en hakt vrolijk verder in op Barack Obama met dit spotje. Obama wil rijkdom spreiden onder de mensen, dan ben je in de VS op z´n minst extreem links… Just as you suspect, zegt McCain.

Na de iPhone: Obama-reclame ook op Xbox (in Burnout Paradise)

Hoe bereik je de jeugd? Onder meer via de Xbox en presidents- kandidaat Barack Obama heeft dat goed begrepen. Nadat hij eerst de iPhone inschakelde is het nu de beurt aan de uiterst populaire Xbox racegame Burnout Paradise. Eerst dacht men aan een grap, maar het is echt zo, de reclameposters worden gewoon betaald door het team van Obama. De deadline om te registreren voor het stemmen is bijna voorbij, waarschuwt hij. Electronic Arts zegt dat de reclame niet betekent dat ze dus achter Obama staan. Ze wordt behandeld net als elke andere reclame. Vermoedelijk is ook McCain er welkom. Liefst een-derde van de Amerikaanse jeugd heeft een Xbox 360, een SPS3 of een Nintendo Wii, vandaar de slimme actie van Obama. Via BrandRepublic.

Eindelijk! Prachtig vals anti-McCainspotje uit Obama-kamp

Eindelijk! Een prachtig en heel vals anti-John McCainspotje uit het Barack 'Vote for real change' Obama-kamp. Werd tijd ook, gezien dit en dit. Gemaakt door een van Amerika's meest succesvolle reclamebureaus, Goodby, Silverstein & Partners in San Francisco. John McCain laat zich graag maverick, vrijbuiter, noemen want hij is er trots op dat hij niet alleen kritisch is over de Democraten (en Obama), maar ook over zijn eigen Republikeinse Partij. Vandaar dit beschaafd-gemene spotje. Enjoy!

Barack Obama’s beurs dik genoeg voor spotje van 30 minuten

Senator Barack Obama is de eerste presidentiele kandidaat in 16 jaar die 30 (!) minuten zendtijd heeft ingekocht voor een campagne-informercial. Deze wordt op 29 october om 20.00 uur uitgezonden op de nationale Amerikaanse netwerken CBS en NBC, nog geen week voor de verkiezingen (4 november). Obama's media media-adviseurs praten nog met meer netwerken, zoals ABC en Fox, meldt de Int. Herald Tribune vandaag. Obama heeft een zeer goed gevulde beurs en veel meer campagnefondsen dan zijn rivaal John McCain, wiens team nu ook de tv-tarieven bij de omroepen zou opvragen. Een zo'n spotje kost ettelijke miljoenen dollars, zo is berekend, maar waarschijnlijk gelden speciale kortingen voor zoveel minuten achtereen. Obama probeert zo vooral nog twijfelende vrouwelijke stemmers weg te houden bij John McCain, menen analisten.