''I see hope.'' Bijgaand voor de liefhebbers Barack Obama's 5 miljoen dollar kostende American stories, American solutions-commercial van bijna een half uur, die gisteravond op de televisie in de VS te zien was.
Lees ook:Obama overweegt tijdens de Olympische Spelen met spots te komen
Lees ook:Hillary Clinton verzamelt record 26 m. dollar voor reclamecampagne
Lees ook:Nep-Obama in prachtige reclamestunt Maxman TV
Lees ook:Barack Obama haalt bijna evenveel campagnegeld op als Ms Clinton
Lees ook:Clinton vs Obama: wie had slimste reclame/mediastategie? (3x raden)
Die informercial heeft ruim 33 miljoen kijkers getrokken. Dat meldde onderzoeksbureau Nielsen Media Research donderdag. Dat aantal kijkers is vergelijkbaar met een uitzending van de goed scorende talentenjacht American Idols (28 miljoen) en verslaat zelfs de honkbalfinale van de World Series (20 miljoen), die na de boodschap van Obama werd uitgezonden.
Het is echter niet zoveel als het gemiddeld aantal mensen dat keek naar de drie recente debatten van Obama met zijn rivaal John McCain, meldt het ANP. Die uitzendingen trokken gemiddeld 57 miljoen kijkers en waren te zien op elf zenders.
Obama’s politieke boodschap werd woensdagavond op prime time uitgezonden op de drie grote zenders CBS, NBC en Fox en vier kleinere kanalen. De ‘infomercial’ kostte de Obama-campagne een slordige 4 miljoen dollar.