Clinton vs Obama: wie had slimste reclame/mediastategie? (3x raden)

Barack Obama won de voorverkiezingen van Hillary Clinton, dus Obama had de slimste media/reclamestrategie. Correct, de uitkomst van een analyse van een Amerikaanse media-expert, Antony Young van mediabureau Optimedia is voorspelbaar. De Democratische kandidaten gaven in totaal liefst rond 120 miljoen dollar uit om de nominatie te krijgen – en dat in een jaar tijd. Uit het artikel van Young in het Amerikaanse vakblad AdAge blijkt dat Hillary effectiever was in de ''traditionele media,'' maar dat Barack, die véél meer geld te besteden had dan Clinton, het beter deed in de nieuwe media, incl. de social networks op internet. De eindstand geeft Obama 4 van de vijf te halen sterren en Hillary 3.

Lees ook:Hillary Clinton maakt reclame voor zichzelf in Getting Started-video
Lees ook:Barack Obama haalt bijna evenveel campagnegeld op als Ms Clinton
Lees ook:Barack en Hillary hebben al €70 miljoen besteed aan tv-reclame
Lees ook:Hillary haalt Bin Laden, Katrina en economie erbij in nieuwste spot
Lees ook:Veiligheid kinderen: Hillary Clinton valt Barack Obama aan in spotje

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.