Greenpeace gebruikt 9/11 in reclame tegen kernenergie in Roemenië

Imagine 9/11. Altijd riskant om in advertenties te refereren aan 9/11 en New York's v/h Twin Towers, maar Greenpeace in Roemenië doet dat heel bewust (ook deze uiting werd er door 9/11 geïnspireerd). Als waarschuwing tegen het bouwen van een kerncentrale in Cernavodă, meldt Osocio, de site over sociale reclame. Stel wat er gebeurt als zo'n centrale wordt aangevallen door terroristen (dus dan kun je zo'n uiting voor elke kerncentrale in welk land dan ook gebruiken). Greenpeace (bureau Leo Burnett) hoopt dat er in Roemenië naar alternatieve energie-opwekking wordt gekeken dankzij haar campagne. 


 

 

Lees ook:Zeeland niet blij met (anti)’reclamecampagne’ Greenpeace
Lees ook:Staat daagt Greenpeace om ‘Denk Vooruit’-persiflage
Lees ook:Eneco scoort best in Greenpeace-onderzoek, haakt vrolijk in met advertentie
Lees ook:Rechter: Greenpeace mag BiZa-campagne persifleren
Lees ook:Greenpeace start Nederlandse muziek-downloadsite

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.