Eneco scoort best in Greenpeace-onderzoek, haakt vrolijk in met advertentie

Groen, groener, groenst (en dat ”groenst” speels in de eigen rode huiskleur): energie- leverancier Eneco haakt vrolijk in vandaag in de dagbladen, want heel tevreden. En terecht. In opdracht van Greenpeace onderzocht SOMO weer het beleid van de grootste Nederlandse enEneco groen Greenpeaceergieleveranciers. Op basis van de uitkomsten stelde Greenpeace voor het tweede jaar de Graadmeter voor energiebedrijven samen. Daaruit blijkt dat energiebedrijven volop blijven investeren in kolencentrales en kernenergie. ”Net als vorig jaar scoort Eneco het best. Essent, dat vorig jaar nog positief uit de Graadmeter kwam, is door de overname van RWE in het rood terecht gekomen. Door de plannen voor een gigantische nieuwe kerncentrale gaat het Zeeuwse Delta het hardst achteruit. Het kernenergiebedrijf eindigt daarmee net onder de Duitse kolenstroomgigant E.ON, die net als vorig jaar als meest vervuilende energiebedrijf de ranglijst aanvoert.” In de inhaakadvertentie zegt Eneco vandaag zelf dat het doel is om hun energie in 2030, dus even geduld nog, ”voor 100% uit groene energiebronnen te halen.” Hun rood wordt dus echt heel groen.

Lees ook:Eneco in tegenaanval op jokkebrok-advertentie NEM
Lees ook:Lekker groen bezig zijn Eneco en NS meldt reclame
Lees ook:Inhaker Dag van de Duurzaamheid: Essent neemt stapjes
Lees ook:Eneco, Wereld Natuur Fonds kondigen samenwerking aan
Lees ook:‘Commercial’ Greenpeace maakt Apple’s iPod groen

0 reacties op “Eneco scoort best in Greenpeace-onderzoek, haakt vrolijk in met advertentie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.