Facebook ontgint nu ook mobiele advertenties met succes

Facebook leek de boot te missen bij tablets en mobiele telefoons, maar heeft zich gerevancheerd,” meldt redacteur Peter van Ammelrooy in een analyse in de Volkskrant van vandaag. ‘Facebook ontgint nu ook mobiele advertenties’ kopt het dagblad. Van alle inkomsten haalde het bedrijf de afgelopen drie maanden 41 procent binnen via mobiele reclame. Het mobiele aandeel in de oFacebook collage logo smzet bedroeg in het eerste kwartaal al 31 procent; een jaar eerder was dat nog nagenoeg niets. ”Nog even en we verdienen meer geld op mobieltjes dan op de pc,” citeert de Volkskrant topman/oprichter Mark Zuckerberg. FB’s aandeel steeg meteen in prijs. Van Ammelrooy:  ”Reclame is nog steeds de kurk waarop Zuckerbergs kindje drijft: 88 procent van de opbrengst is afkomstig van advertentieverkopen. Een maand geleden kon Facebook melden dat het een miljoen actieve adverteerders heeft.” Op de statuspagina van de gemiddelde gebruiker is nu al 1 op de 20 berichten een gesponsorde boodschap. De Volkskrant-analyse wijst op nieuwe zorgen: dat 70 procent van de 1,1 miljard Facebookvrienden nooit of zelden op advertenties of gesponsorde boodschappen klikt. En 15 procent is zelfs bereid te betalen, tot 10 dollar per jaar, om geen advertenties meer te zien. Een onderzoek van marketingbureau Greenlight in de VS wordt daarvoor aangehaald.

Lees ook:‘Mobiele reclamegroei Android overtreft die van iOS’
Lees ook:Onderzoek: ‘Mobiele advertentiemarkt zal jaarlijks 60 pct groeien’
Lees ook:Reclame-inkomsten stijgen eerst helft 07, vooral dagbladen profiteren
Lees ook:U kijkt nu naar deze advertentie zegt Volkskrant
Lees ook:Eindelijk: Blyk (gratis bellen voor reclame) komt eraan voor jongeren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.