Reclame-inkomsten stijgen eerst helft 07, vooral dagbladen profiteren

Adverteerders hebben in de eerste zes maanden van dit jaar ruim 1,9 miljard euro uitgegeven, 2,7 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Vooral de dagbladen en huis-aan-huis- bladen profiteerden van de grotere bestedingsdrift van adverteerders. Dat blijkt uit het halfjaarlijkse onderzoek van Nielsen Media Research, zo meldt De Telegraaf op basis van een ANP-bericht. De toename van advertentie-inkomsten bij dagbla- den en huis-aan-huisbladen bedroeg respectievelijk 4,8 en 5,0 pct. Ze profiteerden van een toename van het aantal perso- neelsadvertenties door de groeiende economie. Publiekstijdschriften en vakbladen

hadden het het afgelopen half jaar moeilijker en moesten inkomstendalingen incasseren. De groei op de online advertentiemarkt vlakte de afgelopen zes maanden af van 43 procent vorig jaar naar 10 procent. De bestedingen op de televisiemarkt stegen met 2,5 procent.

Het toegenomen bioscoopbezoek leidde niet tot een groei van de advertentie-inkomsten. De bestedingen namen met 8,6 procent af. In 2006 daalden de reclame-inkomsten van bioscopen nog met 20 procent. Ook de radio lijkt uit de gratie bij adverteerders. Dit medium liet een daling van 1 procent zien.

 

Lees ook:Netto reclame-omzet 3,7% omhoog in eerste helft ’14
Lees ook:Lichte daling netto mediareclame in eerste helft, maar groei bij internet, buitenreclame en bios
Lees ook:Conclusie onderzoek Nielsen: ‘Adverteerders massaal naar internet’
Lees ook:Reclame omzet dagbladen bijna 20% omlaag in 2013
Lees ook:‘Meer geld naar online advertising dan tv-reclame in 2010′

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.