Specsavers pakt Pearle weer aan met vergelijkende reclame

Als ze geen geinspots op de buis zetten zijn hun Nederlandse commercials hard, met vergelijkende reclame. Bij Specsavers. Bijna precies een jaar geleden verscheen een advertentie in de dagbladen waarin de ‘goedkoopste enkelvoudige bril met dunne glazen’ werd vergelen met die van Specsaverss vs Pearleconcurrent Pearle. Vandaag is de ‘goedkoopste varifocale bril met dunne glazen en ontspiegeling’ aan de beurt. Bijgaande advertentie plukten we uit de Volkskrant vandaag, maar stond bij voorbeeld ook in De Telegraaf, in een wat andere vorm (‘staand’ ipv ‘liggend’ in het jargon). KLIK erop om ‘m te vergroten, waardoor de deze keer opvallend lange tekst duidelijk wordt. Of de claim van Specsavers inhoudelijk klopt kunnen wij niet beoordelen, we gaan er maar even vanuit dat dat bedrijf geen publieke schrobbering van de reclamewaakhond (Reclame Code Commissie), of van de rechter, wil riskeren. ”Prijsvergelijking op basis van onderzoek in 30 van de 299 Pearle-winkels op 24 en 25 maart 2015,” meldt de advertentie. Zie voor meer details deze site van Specsavers.

Lees ook:Ook goedkoopste in drogisterijartikelen claimt Dirk-reclame
Lees ook:Specsavers pakt Pearle met vergelijkende reclame
Lees ook:Amsterdam bril gelanceerd per advertentie door Specsavers
Lees ook:Woede om ‘perverse’ gratis brillenspotje Specsavers bij zorgverzekeraars gemeld
Lees ook:Bescherming Persoonsgegevens met privacycampagne op internet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.