Sinterklaas vieren verandert, en Albert Heijn-reclame dus ook

Vijf jaar geleden vertelde supermarktmanager-maar-niet-heus Harry Piekema verhaaltjes in de Albert Heijn, totdat de Sint er aankwam (rechter commercial). Mét Zwarte Piet. Dezer dagen op de buis geen Harry -slechts zijn stem- en zelfs helemaal geen Sint, laat staan een Zwarte Piet. Maar wel erg leuk. Moeten we daar een compromis in ontwaren: geen Zwarte Piet bij AH, dan ook geen Sint? Of raakt zo’n

conclusie kant noch wal. We zullen het waarschijnlijk niet te weten komen. Niet van AH, niet van reclamebureau TBWA\Neboko, dat beide commercials maakte. Reclame vólgt ontwikkelingen in de samenleving zegt men. ”En dat is maar goed ook”, was daarop destijds de reactie van Hans van Dijk, een prominente Nederlandse reclameman.

Fijne Sinterklaas allemaal!

Lees ook:Zwarte Sint en Witte Piet in vloerenverkoop-advertentie Beboparket
Lees ook:Sinterklaas wordt Zwarte Piet in spotje Bol.com
Lees ook:Supermarktmanager Harry mag niet geïnterviewd worden van Albert Heijn
Lees ook:Zwarte Piet-boycot met gedicht in advertentie ontkend door Albert Heijn
Lees ook:Van Amstel tot Unox: tien winnaars vierde kwartaal Ster Gouden Loeki 2015 bekend

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.