Het WK Cricket is begonnen en vandaag speelt het Nederlands elftal zijn eerste wedstrijd, in India, tegen het doorgaans veel sterkere Engeland. De organisatoren, de International Cricket Council (ICC), liet deze printcampagne maken voor de media in de drie landen waar het toernooi wordt gespeeld, India, Bangladesh en Sri Lanka. Cricket in de stadions en gewoon op straat, met soms geestig bedoelde dubbelzinnige boodschappen: “See a finger silence a nation”. “Watch countries fight to protect their boundaries”. “Nothing unites a country more than 11 common rivals”. De campagne is gemaakt door reclamebureau Ogilvy Mumbai. Via TIR.
Lees ook:Sorry hoor, hier is wéér een cricketspotje (met Sachin)
Lees ook:Beetje eng door die maskers: reclamefilmpje WK Cricket
Lees ook:Nike eert Indiase cricketers als nieuwe wereldkampioenen
Lees ook:Indiase boterfabrikant Amul sponsort Oranje’s WK cricket
Lees ook:Elke meter telt voor jonge Indiase cricketers in spotje Nike
was mooi geweest als het echte muurschilderingen zouden zijn. mooi zinnetje.
goed al die cricketaandacht overal.
ook geinig; tijdens wedstrijden roept de stadionspeaker ‘yahooooooooooo’ wat dan weer herhaald wordt door het publiek.
groeten