‘Commercial’ Greenpeace maakt Apple’s iPod groen

Wie dacht dat Greenpeace weinig gevoel voor humor heeft, moet even dit reclameFILMPJE bekijken. De speech van Apple's Steve Jobs op de MacWorld-bijeenkomst hebben ze grondig onder handen genomen – de iPod is niet alleen groen gemaakt, maar ook een ‘'groen'' product geworden. Zegt Jobs zelf. Als onderdeel van de Green My Apple-campagne van Greenpeace. Erg geestig. Nu nog iets bedenken rond een groene iPhone.

Lees ook:De Groene Politie van Audi treedt op in milieuzaken
Lees ook:Nokia contra iPhone op Amerikaanse ‘Open to anything’-affiches
Lees ook:Motorola Droid 2 valt iPhone aan met Flash-reclame
Lees ook:Echt waar, boomporno in informercial (Greenpeace heeft last van hitte)
Lees ook:iPod Touch, verkoop/demofilm Apple’s nieuwste iPhone-achtige MP3

5 reacties op “‘Commercial’ Greenpeace maakt Apple’s iPod groen

  1. Susan

    Grappig filmpje! hopelijk gebruikt Steve dit filmpje voor zijn volgende speech, want de problemen met elektronisch afval zijn echt enorm en Apple doet er nagenoeg niets aan. Die iPods die na een jaar al kapot zijn maken de berg groter en groter.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Jo De Maeyer

    Goeie manier om de milieuproblematiek van elektronisch afval aan de kaak te stellen. Als Apple een signaal geeft dat ze de boodschap begrepen hebben en er iets aan zullen doen, kunnen ze alleen maar klanten bijwinnen.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Redactie, Michael

    @Susan: mijn ervaringen met mijn iPod zijn gelukkig goed, dus die berg groeit niet wat mij betreft. En die iPhone vind ik ook wel erg verleidelijk…
    @Susan & Jo: ik ben het met jullie eens, want eigenlijk had ook ik meer verwacht van Apple/Jobs op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Zo erg goed bij ze passen. Maar als ze nu die boodschap niet hebben begrepen dan willen ze niet luisteren. Triest. Nog meer ”kicken en teasen”, Jo, zoals Greenpeace heeft gedaan, helpt dan ook niet meer.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Michel Tilgenkamp

    Aardigheidje voor de leeftijdsgenoten meneer Zonneberg…
    Nikkelen Nelis de reclamezanger, jáááááh:
    Kom luister naar een lied, dat ik voor u ga zingeeeeh….
    Het is een tragisch lied over O-ri-gi-na-li-teieieit…
    Het gaat over een francaise uit hollandse luchtvaartkringeeeeh…
    De neiging tot kopiëren, die kon zij niet bedwingeeeeh….
    Zo raakte ze haar slogan én repetaasie kweeeeyt…..
    Zij kon het lenen niet lateeeeh… Zij leende van ied’re slogán
    (toem-toem)… Dat liep veel te veel in de gaateeeh…. en oh oh chers-oh oh daar kwam naarigheid van (toem-toem)…
    De baas had eerst geen aandacht aan de stunt geschonkeeeh…
    Want och hij dacht: “die creatieve kliek, die loooog”….
    Maar toen ze na een tijdje zo diep was gezonkeeeeh…..
    Dat er in de cockpits nog : “Zo, nu eerst een Transvaria” werd geschonkeeeeh…. Toen kwam het ogenblik dat zij de láááán uitvloooog…… Het emmertje met Mona’s pudding zag zij heel niet staan…. Zij zakte weg tot aan haar vleugels…. ‘t was met vrolijk zijn gedááááán Jáááááááh….

      /   Beantwoorden  / 
    1. Michel Tilgenkamp

      Oh sorry, deze hoorde bij het Trnsavia-slogan artikel…

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.