Je gelooft je ogen niet: een vlieg met een reclamesleep

Krijg nou wat, een vlieg als reclamedrager. Hoax denk je dan, maar lijkt echt te zijn. Briljant! Reclamebureau Jung von Matt in Duitsland bedacht voor klant uitgeverij Eichborn dat het op de recente Frankfort Buchmesse wel een leuke stunt zou zijn om enkele vliegen te laten, ja,  uh, rondvliegen met banners van Eichborn, dat een vlieg als  logo voert: Der Verlag mit der Fliege. Ultralicht die banner natuurlijk en de bevestigingstape waarmee bevestigd los zichzelf na enige tijd op, zodat de reclamevliegen er geen last van ondervinden.  Toeschouwers stomverbaasd, en iedereen had het erover (en, belangrijker voor geslaagde guerilla-reclame: schreef erover). Laat de Partij voor de Dieren dit maar niet zien, haha. Via AdFreak.

Lees ook:Een spandoek voor uw campagne
Lees ook:Reclame voor ‘antwoorden waarmee je verder kan’ van UWV
Lees ook:Advertentieloze blad Opinio gestaakt wegens te weinig inkomsten
Lees ook:Rabobank blijft zichzelf maar doet het wel anders in advertentie
Lees ook:Zet je vrijgekomen spaarloon op een bank van IKEA-reclame

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.