Een groot succes in Engeland, dit Mentos-spotje. Daarom zo overgenomen in Nederland, met subtitels. De Mentos-marketeers ter begeleiding: ”We kunnen allemaal wel een beetje hulp gebruiken om contact te maken met elkaar. We hebben een aantal verlegen volwassenen op pad gestuurd met de opdracht om vrienden te maken. Ze kregen een verborgen ontvanger en we vertelden ze dat een ‘communicatie expert’ ze exact zou vertellen wat ze moesten zeggen. Ze hadden natuurlijk niet verwacht dat dit kinderen zouden zijn.” De Opportunisten kijker er natuurlijk heel anders naar dan die enthousiastelingen… Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels maar (KLIK erop om tevergroten waardoor-ie beter leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ →
Categorie: "De Opportunisten"
Bomen over Jupiler-bier in reclamestrip De Opportunisten van Frank Pels
”Mannen zouden alles doen voor een frisse Jupiler…” Roept de Belgische bierbrouwer ter begeleiding speciaal voor degenen die hun spotje niet snapen . De commercial is van begin dit jaar, en nog geregeld op de NL buis. Toch maar één reactie van een kijker die het heel goed snapt, maar wel met een vraag zit. Want Nederlanders weten immers alles van water… Marco van Wijk1: ”Misschien ben ik heel flauw, maar waarom komen de flesjes boven drijven als ze gevuld zijn? Het soortelijk gewicht van bier is bijna gelijk aan dat van water.” En De Opportunisten, van oudsher trendwatchers in de reclame? Die pikken een heel andere boodschap op dan door Jupiler is bedoeld. Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels maar (KLIK erop om tevergroten waardoor-ie beter leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, →
Sarah Jessica Parker, Blokker en De Opportunisten (die een trendje voorspellen)
Een spotje van all-in twee ton, zoals sommigen beweren? Blokker zwijgt daar uiteraard over. De bonden hopen dat er ook zo makkelijk wordt uitgeven als voor Sarah Jessica Parker -zie spotje hier- als het sociaal plan voor de afvloeiingen van de verlieslatende retailer op tafel komt. Een woordvoerder zegt slechts: ”Wij wilden een beroemde actrice en hebben gezocht naar een geloofwaardig iemand. Deze ster staat bekend als iemand met een gezinsleven die onze formule met een kwinkslag kan overbrengen. Daardoor zullen ook Nederlanders met andere ogen naar Blokker gaan kijken, hopen we.” Marketingdeskundige Paul Moers denkt dat Parker te ver ligt van Blokker, zegt hij in De Telegraaf. ”Zij is een actrice die in sterrenrestaurants in New York eet. Niemand gelooft dat ze poffertjes bakt. Om haar nu voor huishoudelijke spulletjes in te zetten van een typisch Nederlands bedrijf vind ik vreemd. Daarmee stappen ze weg van hun eigen identiteit en dat veroorzaakt merkruis. Dat kan hun geloofwaardigheid aantasten en zelfs direct schade aanrichten.” En De Opportunisten, trendwatchers in de reclame? Die voorspellen ‘n trendje. Zie bijgaande tekening van reclame-cartoonist Frank Pels maar (KLIK erop om te →
De baard, de hipster, de kwark van Danio en De Opportunisten
”Het is een opvallende verschijning. Een ruig ogende man met tattoos, een spijkerjasje en een flinke baard, met in zijn hand een bakje aardbeienkwark.” Meldt de Amsterdamse tv-zender AT5. En: ”De hipster kijkt je indringend aan vanuit bushokjes of reclamezuilen en maakt reclame voor een toetjesmerk. De twee lijken niet bepaald samen te gaan, maar deze poster wordt door veel Amsterdammers opgemerkt. Op Twitter is het commentaar, uiteraard, niet van de lucht.” Zie wat reacties in de doorlees. Maar eerst die van De Opportunisten. Zie bijgaande strip van reclame-cartoonist Frank Pels maar (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie beter leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels- →
Die loterij en die ontbijtcrackers van Bolletje en De Opportunisten
Oja, die loterij, dat spotje van onlangs. ‘Met Bolletje Ontbijtcrackers begint je dag héél goed. Dat zegt alleen niks over de rest van je dag natuurlijk.’ We hadden ‘m gemist hier bij Reclamewereld. Niet De Opportunisten, natuurlijk, want die letten zelfs op op hun vakantieadres in Italië… Zie bijgaande, vertraagd verschenen strip (waarvoor excuses) -als gevolg van communicatieproblemen- van reclame-cartoonist Frank Pels maar (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie beter leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die exclusief op deze →
Romige kwark van Danio-reclame schiet De Opportunisten in verkeerde keelgat
‘Taste life to the full.’ Boeiende tekst, vinden wij bij Reclamewereld: ”Als ik deel, deel ik. Als ik verliefd ben, ben ik verliefd. Als ik reis, reis ik. Als ik drum, drum ik.” En dan, verrassend: ”Als ik geniet, geniet ik.” Haha. Van die romige kwark, bomvol met smaak, van Danio van Danone. Zie het spotje HIER op hun FB-pagina, we konden hun nieuwe commercial hier niet embedden om onduidelijke redenen. Jammer, natuurlijk, want ALS IK EMBED, EMBED IK . Ook De Opportunisten hebben natuurlijk ‘m langs zien komen. Zie bijgaande tekening maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’striplog over reclame →
Geen reet snappen De Opportunisten van die naakte man van Hornbach
‘Je leeft. Weet je Nog?‘ Zegt de Duitse doe-het-zelver en meer Hornbach in hun voorjaarsspotje (bijgaand). Met de naakte oudere man die lekker rollebolt. Uit het land dat humor zo node mist in de reclame, zeiden wij altijd. En dat dat beeld dankzij Hornbach aan het bijsturen is. Met succes? Eh… Gelukkig hebben De Opportunisten het spotje ook gezien. Zie bijgaande tekening maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ →
De Opportunisten over Jan Smit en het Pearle-spotje
‘Jan Smit als nieuwe reclamegezicht van Pearle Opticiens.’ Aangekondigd in een spotje, meldden wij hier bij Reclamewereld eerder deze maand. De reclameschnabbelaar kan nu met nóg meer gezag klagen als de scheids het verkeerd ziet bij wedstrijden van zijn club FC Volendam. Zelfs met zonnebril op, mits op sterkte . Maar De Opportunisten kijken -en luisteren- natuurlijk heel anders naar dat spotje van die Volendamse zanger. En pikken scherp op wat wij over ‘t hoofd zagen, eh, hoorden. Zie bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media →
Ook De Opportunisten gokken na ‘t zien van zeilersspotje Holland Casino
Wedden dat ze gered worden in grappige zeilersspotje -bijgaand- van Holland Casino? Of wedden van niet? De Opportunisten wedden ook, maar heel anders, natuurlijk. Zie bijgaande tekening maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog overreclame en media die exclusief →
De afslankpil van René Froger en De Opportunisten
Helemaal gemist, dat spotje met René Froger voor die afslankpil van XL-S Medical, dus gisteren nog snel even op Reclamewereld gezet. Met dank aan De Opportunisten, want die zien alles. De Consumentenbond hakte erop in op dat zoveelste magische afvalproduct. ”Een klein effect op je gewicht voor een hoge prijs en met weinig bewijs dat het bij jou zal werken.” Maar de kijk erop van De Opportunisten is natuurlijk weer anders. Zie bijgaande strip maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten waardoor-ie goed leesbaar wordt). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwat baldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media →