‘Wat is er fijner dan genot? Uitgesteld genot.’ Dat geldt steeds weer voor die eerste slok Brand, claimt het biermerkje van Heineken in een nieuw spotje, opgenomen rondom Kasteel Schaloen in het Limburgse Schin op Geul. Over de, ik citeer de Brand-site, ‘sensatie van genot, vlak voor het hoogtepunt.’ Een orgastisch spotje dus, als ik even mag zeggen. De Opportunisten vinden dit geen slechte commercial hoor, al hebben ze over de smaak van dat biertje een ander oordeel, maar daar zijn andere sites dan weer voor. Maar wat heeft die eerste slok pils nou met een blote kont te maken? De Opportunisten maken zich zorgen: straks mogen we van onze vrouwen geen Brand meer drinken (zouden we dat willen ). Zie bijgaande tekening maar van reclame-cartoonist Frank Pels (KLIK erop om te vergroten). De Opportunisten is, in Pels’ eigen woorden, een ‘ietwatbaldadige, speels-kritische’ striplog over reclame en media die exclusief op deze site Reclamewereld verschijnt. De gepubliceerde strips zijn allemaal te vinden als je helemaal rechts boven op De Opportunisten tikt bij de zoekfunctie. Frank Pels is, eervol, een Legend van de Vea, de vereniging van reclamebureaus, vanwege zijn verdiensten voor het vak. Zijn eigen weblog De Opportunisten bevat nu columns en gedichtjes in plaats van strips.
Lees ook:Cartoonist Frank Pels boos op Van Os omdat-ie stopt
Lees ook:Uitkomst vrouwen onderzoek Heineken schiet Opportunisten in verkeerde keelgat
Lees ook:Over die zeehond van de Belastingdienst willen De Opportunisten ook wel wat kwijt
Lees ook:Welke reclame makende BN-er hoort bij welke loterij vragen De Opportunisten zich af
Lees ook:Voedselverspilling-campagne SIRE schiet De Opportunisten in verkeerde keelgat