Pas op voor de beauty industrie, waarschuwt Dove in nieuw spotje

Mediaminister Plasterk krijgt het moeilijk, met zijn voornemen om de moderne, seksueel getinte beeldcultuur aan te pakken. Waardoor meisjes en vrouwen geregeld als ''lustobject'' worden geportretteerd, vindt het kabinet. Na de provocerende (en geestige) Ché-advertentie hieronder uit België, wat goed nieuws voor Plasterk c.s. Want vrouwenverzorgingsmerk Dove vecht mee, met haar Campagne voor Echte Schoonheid. Na het verbluffende filmpje Evolution, waarin een gewoon meisje verandert in een beauty, alleen voor de reclame -en dat internationale reclameprijzen won- is net de opvolger gelanceerd. Onslaught, gemaakt door hetzelfde bureau, Ogilvy & Mather. Ook heel goed als commercial, maar, onvermijdelijk, zonder de impact van Evolution. De boodschap aan het eind ervan: ''Talk to your daughter before the beauty industry does.'' Zou dat werken? Is het zo simpel? Nee toch. Maar alle beetjes helpen wel.

Lees ook:Greenpeace haalt uit naar Dove en Unilever in spotje over oerbos
Lees ook:Bowlen in bikini nieuwste in serie Rare Japanse Commercials
Lees ook:Dove-parodie: ‘No one wants to look at ugly people’
Lees ook:Cyber Grand Prix in Cannes naar Diesel, Nike+ en Unilever’s Dove
Lees ook:Wondermiddel voor schoonheid vrouwen RB-X in spot Dove

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.