Online advertentiepact internationale uitgevers tegen Google en sociale netwerken

The Guardian, Financial Times, Reuters, CNN International en The Economist werken samen op het gebied van online advertenties om het op te nemen tegen Google, Facebook, Linkedin en Twitter. Dat meldt vandaag journalistieksite VillaMedia, dat op haar beurt Business InsiderPangaea citeert. Het advertentienetwerk met de naam Pangaea hoopt adverteerders te trekken doordat ze toegang biedt tot 110 miljoen lezers wereldwijd. Adverteerders kunnen met één transactie op alle aangesloten sites advertentieruimte inkopen. De bèta komt in april live. Uitgevers zoals The Guardian, met maandelijks 43 miljoen unieke bezoekers, kunnen adverteerders niet verleiden als ze moeten opboksen tegen grootheden als Facebook met 1,4 miljard unieke gebruikers per maand. Door samen te werken wordt die kloof hopelijk iets gedicht. Hoe de opbrengsten tussen de mediabedrijven wordt verdeeld is niet bekend gemaakt. Ook zouden er nog gesprekken gaande zijn met enkele andere mediabedrijven om mee te doe aan voluit The Pangaea Alliance. Aldus VillaMedia. Zie ook het bericht op de site van de Amerikaanse Wall Street Journal, dat zich (nog) niet heeft aangesloten.

Lees ook:Marktplaats.nl op zoek naar adverteerders meldt ‘papieren’ reclame
Lees ook:54.000 bezoeken aan Reclamewereld in maand april
Lees ook:Record aantal unieke bezoekers Reclamewereld
Lees ook:Echtpaar Gullit in nieuwste spotje De Telefoongids
Lees ook:Reclame Vodafone weg uit Facebook: naast uiterst rechtse BNP-site

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.