BVA en VEA halen Twitter-pionier Dom Sagolla naar Nederland

De organisatoren van ‘de 24 uur van de reclame‘ op woensdag 12 oktober in Amsterdam, de Bond van Adverteerders/BVVA en de vereniging van communicatie- bureaus/VEA zijn erin geslaagd om Dom Sagolla, de (co)bedenker en oprichter van Twitter, ‘exclusief’ naar Nederland te halen. Deze social media expert en bestseller auteur is de keynote speaker tijdens het AdCongres dat deel uitmaakt van het festival. Dom Sagolla was nauw betrokken bij de start en de oprichting van Twitter. Hij is ook de schrijver van de bestseller over dit medium: “140 characters”. Sagolla -zie interview- is daarnaast oprichter van het bedrijf DollarApp, dat toepassingen voor de iPhone ontwikkelt (hij was ook mede verantwoordelijk voor de Obama ’08 iPhone App).

”Tijdens het AdCongres vertelt Dom Sagolla hoe Twitter, begonnen als een spontaan idee van een groep enthousiaste en getalenteerde technologie-studenten, in korte tijd een enorme impact heeft gekregen op de wereld. Denk aan de rol van Twitter en social media in het algemeen bij de succesvolle verkiezingscampagne van Barack Obama in 2009 en de rol van het medium bij de Arabische revolutie. Daarbij gaat Sagolla met het publiek van het congres in discussie over de uitdagingen van Twitter voor adverteerders. Hoe kunnen we Twitter inzetten om connecties te onderhouden met de mediawijze consument?” Aldus VEA/BVA.

De social media revolutie geeft de consument een ongekende macht, die op de algehele communicatie een enorme impact heeft. Reputaties worden gemaakt en gebroken met een snelheid die voorheen niet mogelijk was. Twitter is niet meer weg te denken uit de huidige communicatiekanalen, meldt de site van het komende evenement.

BVA en VEA hebben de diepe overtuiging dat ook in deze snelle en veeleisende tijden van Twitter, Google en Facebook creatieve ideeën altijd toegevoegde waarde blijven houden en blijven verbinden met de doelgroep. Vandaar dat deze editie gekozen is voor het thema van het AdCongres I Like Ideas, Ideas Connect! De kaartverkoop is al begonnen. Kijk voor het complete programma van de 24 uur van de reclame hier.

Lees ook:Presidentskandidaat Obama voert nu ook campagne via iPhone
Lees ook:WTF, niet twitteren op Moederdag zegt… Twitter in spotje
Lees ook:Clinton vs Obama: wie had slimste reclame/mediastategie? (3x raden)
Lees ook:Rio-reclame op Scheveningse strand voor sporters TeamNL
Lees ook:Waarom adverteerders afhaakten met inhaken tijdens het WK Voetbal

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.