Forse boete Danone VS voor ‘misleidende’ Activia-reclame

Dannon, een dochteronderneming van Danone, moet in de Verenigde Staten een miljoenenboete betalen en advertenties voor Activia yoghurt en voor DanActive drank aanpassen, meldt Adformatie op basis van een ANP-bericht. Zie ook artikel in USA Day erover. Volgens toezichthouder Federal Trade Commission (FTC) misleidt DanActive de consument en zijn de producten minder bevorderlijk voor de gezondheid dan wordt voorspiegeld. Dannon moet een bedrag van in totaal 21 miljoen dollar betalen aan 39 Amerikaanse staten na onderzoek naar de mate waarin de producten de gezondheid bevorderen. Dannon zegt dat het gaat om een schikking en deze niet te zien als een schuldbekentenis. Die schikking is nog niet definitief, aldus de FTC. Amerikanen kunnen tot 18 januari hun visie geven op deze kwestie.

Lees ook:Hillary Clinton verzamelt record 26 m. dollar voor reclamecampagne
Lees ook:Model wil schadevergoeding, rol in juweliersspotje ‘te pornografisch’
Lees ook:Best Bekeken Online Spotjes ter Wereld 2010 (Google/MT)
Lees ook:Unilever, Philips en Heineken in reclame top-100
Lees ook:Reclame-omzet Amazon hard op weg naar de miljard dollar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.