Reclameruimte tijdens Super Bowl 2010 al bijna uitverkocht in VS

Hevig wordt erover gespeculeerd in de VS: hoe verloopt het met de verkoop van de spotjes tijdens de komende Super Bowl American Football-finale op 7 februari 2010. Keert de vraag naar reclame-ruimte terug, nu de recessie in de VS officieel achter de rug is? Misschien. Vakblad AdAge meldt dat bijna 90 pct van de commercials al zijn verkocht, wat betekent dat er nog Super Bowl stadium 2010maar tussen de zes en 12 spotjes van gemiddeld 30 seconden te koop zijn van de rond 62 die er normaal beschikaar zijn. Over de betaalde prijzen wordt niets gezegd, anders dan dat de prijzen uiteen lopen van $2,5-3 m. voor een spotje van 30 seconden. Het evenement, dat bijna even beroemd is vanwege de vele nieuwe en spectaculaire spotjes die te zien als het football, wordt gespeeld in ‘t Land Shark Stadium (foto, v/h Dolphin) in Zuid-Florida. Het wordt uitgezonden door CBS, wiens woordvoerder de vraag naar reclameruimte ”verrassend goed” noemt. Een belangrijke vraag is of de Amerikaanse automerken weer terugkeren op het scherm bij zo ongeveer het enige tv-evenement in de VS waarvoor mensen ook graag reclame kijken..

Super Bowl 2010 logo

Lees ook:Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera: de Pacemaker
Lees ook:40 jaar Super Bowl-spotjes kostten 1,33 miljard euro
Lees ook:Leslie Nielsen (84 r.i.p.) ging nog naar de hoeren in Amsterdam (voor Dutchtone, dat al veel eerder stierf)
Lees ook:TV-ban op ‘Vegetariërs hebben beter sex’-spotje PETA
Lees ook:Mensen doden véél meer haaien dan haaien mensen doden

0 reacties op “Reclameruimte tijdens Super Bowl 2010 al bijna uitverkocht in VS

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.