Heinz trekt mayo-commercial met kussende mannen terug na kritiek

Wat een slappe hap, dat Heinz. Een dapper, vrolijk spotje noemde we die mum/mayo-commercial, op 20 juni. Maar hij is alweer van de buis in Engeland, zelfs nog voor dat de Britse reclamewaakhond zich erover had kunnen buigen. Teruggetrokken door Heinz, omdat de kussende mannen tot 200 klachten hebben geleid… Radiostation Gaydar Radio en homo-organisatie Stonewall daar hebben opgeroepen tot een boycot van de producten van de Amerikaanse voedselgigant. Ruim 2000 mensen hebben hun naam gezet onder een online verzoek om de reclame weer op tv te krijgen. Ook is er een protestgroep begonnen op internetvriendennetwerk Facebook. Heinz heeft zich verontschuldigd voor het door reclamebureau AMV BBDO gemaakte filmpje. ,,Laf en extreem homofobisch'', oordeelde een presentator van Gaydar Radio. Klagers hadden de reclame ,,aanstootgevend'' genoemd en vonden de beelden ,,ongepast'' voor kinderen.

Lees ook:Reclamewereld nu ook via Facebook-pagina te volgen
Lees ook:Met sperma erin, claimt ‘spotje’ over nieuwste Heinz tomatoketchup
Lees ook:MyRadio voegt Musical- & Filmstation toe meldt advertentie
Lees ook:Heinz voor rechter gesleept door auteur reclameliedje ’Het hagelt, het hagelt, grote korrels Venz’
Lees ook:Radio 10 terug op FM, Robbie Williams als reclametrekker

Eén reactie op “Heinz trekt mayo-commercial met kussende mannen terug na kritiek

  1. Jim

    Don’t even get it.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.