Jort Kelder moet rectificeren in STER-spotje, maar weigert pertinent

Voormalig hoofdredacteur Jort Kelder van Quote moet zijn beledigende uitspraken over Antonio Perra, ''de uitvinder van het hersluitbare blikje'', rectificeren tijdens een STER-spotje. Uit te zenden direct voor en na het programma De Wereld Draait Door, kosten in totaal rond 10.000 euro. Een unieke eist van Perra's advocaat, zo meldt de Volkskrant vandaag. Maar Kelder weigert pertinent, na eerdere uitspraken over Perra wat afgezwakt te hebben. ''Ik heb mijn research goed op orde, hij heeft geen schijn van kans'', aldus Kelder. Eerder noemde hij Perra in DWDD ''een ongelooflijke oplichter'' en ''een stuk tuig van de richel'' die nog ''van iedereen geld krijgt.'' Slimme zet van Perra's advocaat Theo Hiddema, om nóg meer aandacht te vestigen op Kelder's uitspraken over zijn cliënt. Of … was dat niet bedoeling?

Lees ook:Kelder lang niet irritant genoeg in Asperion-spotje
Lees ook:Commercial Belgacom bevat ouderwets spannende kindersurprise
Lees ook:Jort Kelder en de nieuw ‘betaalpot’ van de Friesland Bank
Lees ook:Eva Jinek per advertentie gevraagd als Kruidvat-werknemer
Lees ook:Moszkowicz verrassend in reclamecampagne voor Hästens-bedden

6 reacties op “Jort Kelder moet rectificeren in STER-spotje, maar weigert pertinent

  1. Neusie

    Wat bedoelen jullie met het hersluitbare blikje van die Perra???

      /   Beantwoorden  / 
  2. Redactie, Michael

    Wat gaan googelen ben ik voor je, en kwam uit bij de site van Jort Kelder himself. Perra zou Coca-Cola een hersluitbaar blikje hebben aangeboden. Dat is dan goud geld verdienen, denk je, prachtig idee. Maar een zo te zien deskundige reageerder op Kelder.nl schrijft, hou je vast Neusi: ”Er zijn verschillende “resealable cans” uitgevonden en Coca-Cola heeft gewoon de patenten in de diepvriezer gestoken om te vermijden dat de concurrentie ermee gaat lopen. Ik ben van mening dat hetzelfde zal gebeuren met de “resealable can” van Ball Packaging Europe en Coca-Cola. Coca-Cola wil zoveel mogelijk blikjes verkopen en met de “resealable cans” gaat Coca-Cola juist minder blikjes verkopen. De “resealable cans” zijn dus geen voordeel, maar een nadeel voor Coca-Cola. Is alleen een voordeel en een besparing voor de consumenten, want kunnen de “resealable cans” tot de laatste druppel leegdrinken. De consumenten moeten de blikjes niet meer halfleeg weeggooien met als gevolg dat de consumenten minder blikjes kopen. De “resealable cans” gaan voor een sterke daling van de verkoop zorgen. Coca-Cola heeft nog geen plannen om het hersluitbaar frisdrankblik op de markt te brengen, want problemen met oa de prijs van het hersluitbaar frisdrankblik en met de recyclage van het hersluitbaar frisdrankblik, want niet 100% aluminium. Is duurder, problemen met de recyclage, minder winst omdat de blikjes volledig worden leeggedronken,… en dat horen de aandeelhouders niet graag! Veel consumenten gaan maar 1 hersluitbaar frisdrankblik kopen en een paar goedkope 2 liter flessen Coca-Cola, want een hersluitbaar frisdrankblik kan je altijd terug vullen met een goedkope 2 liter fles van Coca-Cola. In het algemeen zijn de “resealable cans” dus een slechte zaak voor Coca-Cola.”
    Pech voor ons consumenten, dus. En voor meneer Perra.

      /   Beantwoorden  / 
  3. rox

    Ben eens wat gaan rondneuzen in de patenten van Antonio Perra. Als IP-specialist is dit een kleine moeite (voor buitenstaanders trouwens ook). Wat ik ben tegengekomen zijn ronduit belachelijke octrooien.

    Een voorbeeld: Perra claimt een octrooi op een zogenaamde thuis-tap waar geen fusten voor nodig zijn. Kennelijk een mooi idee, met een nog mooiere naam: de Freedraft. Maar nu komt de uitleg. De freedraft is een huls waar je een aantal blikjes kunt stapelen. Vervolgens is er een hefboom die je overhaalt, aan het uiteinde van de hefboom zit een pin die een gat slaat in het blikje. Vervolgens loopt het blikje leeg in een glas.
    Volgens Perra is dit een geniaal idee en zullen er miljoenen van verkocht worden. Perra zoekt nog een investeerder die dit product op de markt moet brengen. Hoe gek moet je zijn om A. dit te octrooieren. B. om hier ook maar een halve eurocent in te investeren. Toen ik dit octrooi las moest ik even hikken van de lach. Welke idioot gaat dit omslachtige apparaat kopen om een gat in een blikje te slaan. Gewoon het lipje optrekken gaat honderd maal sneller.

    Nog een ander wonderbaarlijk idee van die Perra: Een kiosk waar printers aan de muur hangen. Iedere printer kan een krant uit printen. Je gooit er een muntstuk in en hup de printer print een A3 krant. Ik zie het al voor me: lange rijen die wachten tot hun krantje geprint is. Dus weer een belachelijk idee. Maar ja die Perra schijnt er anders over te denken.

    Ook pretendeert hij een afdraaibare kroonkurk te hebben uitgevonden. Hij heeft er ook weer een mooie naam bij bedacht: de pullcap. Perra moet eens een fles Miller (Amerikaans biermerk) drinken, dan ziet hij dat daar al sinds 1972 de bedoelde kroonkurk op zit. Maar Perra doet voorkomen dat met zijn “pullcap” ook weer miljoenen euro’s te verdienen zijn, en……..ook hiervoor zoekt hij investeerders. Je zult er maar intrappen.

    Zijn afsluitbaar blikje is een mengeling van bestaande patenten. Daar krijgt hij beslist heibel mee. Maar Perra denkt daar anders over. Hij noemt zijn octrooien AAA-patenten, die gepantserd zijn tegen alle mogelijke aanvallen. Die kreet AAA-patenten heeft hij zelf ook bedacht en het mooie is dat een A-3 document (wat wel bestaat) in praktijk betekent dat het toegevoegd is bij een pending. Juist ja, een patent dat nog niet voldoende op sterke is. Perra zegt met dit blikje 2 eurocent per stuk te verdienen. Dat zou een derde deel van de kostprijs zijn!!! Rara, wie gelooft dat.

    Mijn conclusie is dat Jort Kelder het goed ziet. Antonio Perra is een fantast die investeerders bij de neus neemt. De waarschuwing van Kelder om geen geld in de fantast Perra te steken zal hem door potentiële investeerders beslist in dank afgenomen worden. Ben benieuwd of die Perra het kort geding ook echt doorzet. Zo ja dan kan het een mooie basis zijn voor een ouderwetse lachfilm. Ik ben overigens nog steeds niet uitgelachen over die idiote patenten. Lees het interview met Perra in DePers van 13 oktober en lach mee.

    http://www.depers.nl/UserFiles/File/De%20Pers%20Zaterdag%2013%20oktober%202007.pdf

      /   Beantwoorden  / 
  4. rox

    quote van quote:

    Perra komt goed weg met faillissement

    Antonio Perra wordt niet vervolgd voor het faillissement omtrent de geflopte ronde beeldbuis. De curator, Evert Hoekstra, laat telefonisch weten dat de zaak in den minne wordt geschikt. Een meevaller voor Perra, gezien de miljoenen die zijn verdwenen.

    Het vermogen van Perra, de hoogste nieuwe binnenkomer in de Quote 500, is gebaseerd op een patent op een hersluitbaar blikje dat honderden miljoenen waard zou zijn. Hij heeft meerdere uitvindingen gedaan, naar eigen zeggen 43, maar die hebben tot de dag van vandaag nog geen commercieel succes opgeleverd.

    De 38-jarige Alkmaarder ontwierp eind jaren ’90 een ronde beeldbuis, die met Cyprotec BV zou worden uitgebaat. Afwisselend werd deze bestuurd door hemzelf of zijn vrouw, en ten tijde van het faillissement door zijn broer. Na een financieel conflict met producent Imtech in 2001 werd besloten om de beeldbuis niet in massaproductie te nemen. In 2004 liet Perra het patent op de beeldbuis aflopen, en in 2006 verklaarde de rechter de zaak failliet.

    De aandeelhouders zijn daarbij enige miljoenen kwijtgeraakt, maar een schadeloosstelling wegens wanbeleid zit er niet in, aldus de curator. Schuldeisers kunnen zich daar eventueel op beroepen, omdat Cyprotec vanaf 2003 geen jaarrekeningen meer heeft gedeponeerd. ‘Er wordt nu gekeken hoe we de crediteuren uit het privévermogen van Perra tegemoet kunnen komen,’ aldus curator Hoekstra. ‘Perra is daartoe bereid, omdat hij niet geheel vrijuit gaat gezien zijn slechte informatievoorziening.’ Deze crediteuren, waaronder het UWV, hebben samen een vordering van €43.406,16 bij Perra openstaan.

    Hoewel Perra in 2004 een doorstart onmogelijk maakte door de leges voor het patentrecht niet te betalen, is hier volgens de curator geen sprake van een opzettelijke benadeling van de schuldeisers. ‘Het patent had op dat moment toch geen waarde meer, omdat het hele idee van een ronde beeldbuis geen commerciële waarde had. Er zijn dus geen waardevolle goederen vlak voor het faillissement aan de onderneming onttrokken.’

    Verder benadrukt Hoekstra dat de benadeelde aandeelhouders niet bij hem kunnen aankloppen voor steun. ‘De curator is er om de concurrente schuldeisers bij te staan. De aandeelhouders die geld verloren, hebben gewoon ondernemersrisico gelopen. Er is dus onderscheid tussen concurrente vorderingen en aandeelhouders. Die laatste worden niet tegemoet gekomen in een faillissement. Daar is het faillissementsrecht niet voor, zij dienen zelf een procedure te starten.’

    Perra is daarnaast verwikkeld in een conflict met Jort Kelder, die hem een oplichter noemde. De curator is zich hiervan bewust, maar wil die zaak strikt gescheiden houden van dit faillissement. ‘Er blijkt in Nederland wat persoonlijke afkeer te zijn tegen de persoon Perra, en die mensen gebruiken dit faillissement om hun gelijk te halen. Daar is deze zaak niet voor.’

      /   Beantwoorden  / 
  5. Redactie, Michael

    Jort Kelder hoeft zijn uitlatingen over ondernemer Antonio Perra niet in een STER-spotje op de televisie te rectificeren. De kortgedingrechter in Utrecht bepaalde vrijdag dat de oud-hoofdredacteur van Quote wel 31 dagen lang een rectificatie op zijn website moet plaatsen van één uitspraak, namelijk dat ,,iedereen nog geld krijgt” van Perra, meldt het ANP.
    Andere vorderingen zijn afgewezen. Perra had geëist dat Kelder via STER-reclamespotjes op Nederland 1, 2 en 3 uitspraken rectificeerde die hij eind oktober in het tv-programma De Wereld Draait Door deed.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Johan De Broyer

    Willi Weber, Michael Schumacher’s long time agent, is hoping to add to his huge personal fortune with a new invention.

    According to the German newspaper Bild, the 66-year-old – who famously took 20 percent of Schumacher’s huge Formula One earnings – is seeking a patent for a soft-drink can design that can be re-sealed once it has been opened.

    “I am convinced that in ten years everybody will be using it,” he said, adding that he wants to ‘conquer’ the market that involves the sale of 250 billion cans every year.

    “With this I can make more money than I did with Schumacher in 15 years of Formula One,” he boasted.

    Source: GMM
    © CAPSIS International

    Het is niet de eerste keer dat Willi Weber schuldig is aan oplichting en van het stelen van iemand anders zijn uitvinding.

    Manager Schumacher voor de rechter:

    http://www.quotenet.nl/biz/manager_schumac.php

    quote:

    Umm, a resealable drinks can has already been invented and patented by Dutchman Antonio Perra. His invention has been bought by such companies as Coca Cola and Perra is said to earn 250 million euros in royalties. If “moneybags” Weber tries to steal this patent, he is going to need every million he squeezed out of Schumacher to pay his court bills and compensation…….

    This idea ain’t new. A quick google took me to these pages.
    Johan De Broyer got the patent.

    http://www.advercan.com/sodaseal/
    http://www.advercan.com/sodasealvideo/
    http://www.linkedin.com/in/johandebroyer
    http://www.davisadvertisinginc.com/sodaseal/
    http://community.avid.com/media/p/313323.aspx
    http://www.bevnet.com/classifieds/ad/F7986CDBC5CD4ACC902464FDAA4ED53C

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.