Reclame Folgers-koffie en IKEA-hond ‘gekst van 2006′

Adfreak, het blog van het Amerikaanse reclamevakblad Adweek, stelde een top-10 lijst op van meest irritante/rare/leukste postings van 2006. Twee pikken we eruit, een erg irritante, een erg rare. De irritante is de ''Tolerate mornings'' COMMERCIAL, van reclamebureau Saatchi & Saatchi in de VS, voor Folgers koffie. Een legertje getikte, zonnetypes terroriseert een buurt met vreselijk muziek en teksten (''Get up/out of bed, you can sleep when you are dead''). Er is nog een site ook, om dat liedje te downloaden of een ringtone op te halen. Ook op de lijst de rare FOTO uit de IKEA-catalogus. Is het, op de pagina in die Canadese catalogus, ''gewoon'' het pootje van het hondje, of een gephotoshopte menselijk penis? IKEA ontkent dat laatste…

 

Lees ook:Je moet er niet aan denken, een wereld zonder Ikea-textiel
Lees ook:Dringende oproep IKEA in krant: lever oude catalogus in
Lees ook:IKEA experimenteert met interactive site als reclame
Lees ook:Ikea-advertentie over 204 nieuwe producten in catalogus
Lees ook:Nieuwe Ikea-commercial ‘één lange paddo trip’ genoemd

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.