Bruto reclamebestedingen in Nederland voor ´t eerst boven 6,1 miljard

De bruto mediabestedingen voor producten en diensten in Nederland bedroegen in 2007 ruim 6,1 miljard euro. Dit is een stijging van 8 pct ten opzichte van 2006, meldt Adformatie vandaag. Hiermee is voor het eerst de grens van 6 miljard euro gepasseerd, blijkt uit het Jaarboek Bruto Mediabestedingen dat Nielsen Media Research binnenkort publiceert. Alle mediumtypen noteerden een groei, behalve vaktijdschriften, bioscoop en radio. Opvallend was de afvlakking van de groei van het mediumtype internet (online display advertising). In 2006 werd er een groei van 36 pct genoteerd, in 2007 is deze groei gedaald tot 9 pct en kwamen de bestedingen uit op 224 miljoen. Dagbladen noteerden voor het eerst sinds drie jaar een bovengemiddelde groeien zagen de mediabestedingen toenemen tot ruim 872 miljoen euro (+12
pct). Out of home of buitenreclame kwam uit op ruim 263 miljoen (+13%)
en ook radio zag de bruto mediabestedingen toenemen tot ruim 535
miljoen (+11 pct). Televisie noteerde een toename van 9 pct en
passeerde de grens van 3 miljard euro. Aldus vaklad Adformatie.

Lees ook:Bruto reclamebestedingen plus 9,4 pct in eerste halfjaar 2010
Lees ook:‘Reclame op tv overtreft dagbladreclame voor ‘t eerst ooit’
Lees ook:Verrassend: reclamebestedingen licht gestegen in januari 2009
Lees ook:Bruto reclamebestedingen 9,5% omhoog in eerste halfjaar
Lees ook:Netto reclamebestedingen in NL met 12,4% gedaald in 2009

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.