Zomers is het verre van, met deze temperaturen vanochtend, maar een advertentie met schaatsende Amsterdammers bij het Rijksmuseum lijkt toch een tikkie overdreven . Maar goed verklaarbaar, hoor. ‘Schaatsend Nederland’ wordt namelijk gefeliciteerd. Door wie? Door de schaatsbond KNSB en KPN, want die hebben hun samenwerking verlengd tot en met juni 2018. Dus tot en met tot en met de Olympische Spelen in Pyeongchang. Bijgaande advertentie plukten we uit De Telegraaf vanochtend (KLIK erop om te vergroten). ”KPN wil zich net als voorgaande jaren verbinden aan de volle breedte van het schaatsen, zowel top- als breedtesport. De komende periode wordt de inhoud van hetpartnership verder uitgewerkt,” meldt het persbericht. De jaarlijks bijdrage van KPN aan de schaatssport blijft op het niveau van de huidige overeenkomst. KPN is sinds 2010 hoofdsponsor van de KNSB en daarmee de ‘trotse sponsor en fan van schaatsend Nederland’. En wil zo veel mogelijk mensen betrekken bij het schaatsen, zowel online als op en langs de ijsbanen en het natuurijs. In de nieuwe tweejarige overeenkomst wordt KPN weer hoofdsponsor van de nationale selecties van de langebaan en het shorttrack, hoofdsponsor van het marathonschaatsen en het schaatsen op natuurijs. ”Daarnaast wordt de breedtesport omarmt middels het jeugdschaatsen en de KPN Junior Schaatsclub om zoveel mogelijk kinderen te enthousiasmeren voor de sport. Ook steunt KPN het populaire online platform schaatsen.nl en zal het telecombedrijf unieke schaatscontent voor klanten produceren.” Aldus het persbericht. Op de KPN-site nog commentaren van de woordvoerders van beide partijen, Olivier Smit (commercieel directeur KNSB) en Mark Versteegen (directeur sponsoring KPN).
Lees ook:Barbara de Loor’s Junior Schaatsclub in KPN-advertentie
Lees ook:Sotsji: 24 x bedankt zegt KNSB, en speciaal Michel Mulder
Lees ook:Thialf kleurt oranje voor Essent ISU EK Allround in januari
Lees ook:Het is wintertijd roept KNSB in kalender advertentie
Lees ook:Site Schaatsen.nl mikt op fans via dagbladadvertentie