Ziggo volgt Aegon op als hoofsponsor van Ajax

Ziggo, de nieuw hoofd- en shirtsponsor van Ajax per 1 januari 2015, zoals vanochtend bekend werd, is het nieuwe landelijke kabel- en mediabedrijf dat ontstaat door de samenvoeging van UPC en Ziggo, meldt het persbericht van Ajax vanochtend. Als opvolger van jarenlange en trouwe hoofdsponsor Aegon, dat Ajax Ziggode komende jaren nog als Official Sponsor bij Ajax betrokken blijft. De krachtenbundeling is het gevolg van de overname van Ziggo door UPC’s moedermaatschappij Liberty Global. De overeenkomst tussen Ajax en de nieuwe hoofdsponsor Ziggo heeft een looptijd van 4,5 jaar, tot en met 30 juni 2019. Ziggo zal in heel Nederland media- en communicatiediensten aanbieden aan circa 7 miljoen huishoudens. ”Liberty Global plc is het grootste internationale kabelbedrijf met activiteiten in 14 landen. Haar televisie, breedbandinternet en telefonie diensten worden – via de toekomst – vaste netwerken en innovatieve technologieplatforms – geleverd aan meer dan 27 miljoen klanten die 56 miljoen diensten afnemen. Tot Liberty Global’s consumentenmerken behoren Virgin Media, UPC, Ziggo Unitymedia, Kabel BW, Telenet, VTR en Liberty Puerto Rico. De activiteiten omvatten tevens Liberty Global Business Services, de divisie voor B2B-diensten en het investeringsfonds Liberty Global Ventures.Liberty Global’s operationele hoofdkantoor is in Nederland (Schiphol Rijk) gevestigd. Van hieruit worden de activiteiten in 12 Europese landen geleid en vindt onder meer technologie- en productontwikkeling plaats. Liberty Global heeft een omzet van meer dan 20 miljard dollar en telt 37.500 medewerkers, waarvan meer dan 6.000 in Nederland.”
Ziggo is de vierde hoofdsponsor in de geschiedenis van Ajax. TDK was in het seizoen 1982-1983 de eerste hoofdsponsor van de 33-voudig landskampioen. Vervolgens was ABN AMRO zeventien jaar als hoofdsponsor aan Ajax verbonden. Sinds het seizoen 2008-2009 staat Aegon op het Ajax-shirt. Meldt het persbericht.
Het zal me benieuwen wel reclamebureau gehandhaafd blijft na de fusie Ziggo/UPC.  Spannend, want heel grote adverteerders allebei. Prachtsponsor voor Ajax, felicitaties, ik was en blijf tegen die overname van UPC door Ziggo. Maar helaas gaf ook de Europese Commissie onlangs haar zege. Wordt er daarna nog wel ècht geconcurreerd op de kabel?

Lees ook:‘Wat een geweldige club om bij te horen’ zegt sponsor Ziggo over Ajax in advertentie
Lees ook:Zijn hoofd vertoont barsten, gelijk de aardbol, alleen, hij ziet het niet
Lees ook:Na Ajax-deal: Tele2-reclame voor alle Ziggo voetbalfans die niet staan te juichen
Lees ook:ING stopt zoals verwacht met sponsoring Formule 1 Renault
Lees ook:Nederland in wereldwijde top-10 reclame-uitgaven per persoon

2 reacties op “Ziggo volgt Aegon op als hoofsponsor van Ajax

  1. Redactie, Michael

    [UPDATE]Voetbalfans met een grote aversie tegen Ajax hebben vrijdagochtend woedend gereageerd op de nieuwe sponsordeal van Ziggo met Ajax. Zo meldt De Telegraaf Online vanmiddag. Het regent klachten op Twitter van ‘supporters’ die dreigen met het opzeggen van hun abonnement bij het kabelbedrijf. Ajax meldde vrijdagochtend dat de naam van Ziggo vanaf 1 januari 2015 prijkt op het shirt van de Amsterdammers. Daarvoor betaalt de kabelaar per jaar maximaal 10 miljoen euro. De deal loopt tot medio 2019. http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/nationaal/23300283/__Klachtenregen_om_deal_met_020__.html?&utm_source=update-nieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=20141107_update&utm_content=telegraaf_update&utm_term=

      /   Beantwoorden  / 
    1. Chris

      Haha, dit zou Ziggo wel eens een hoop klanten kunnen kosten in de regio Rotterdam.
      Ik ben benieuwd of er in Amsterdam e.o. in het zelfde tempo klanten bij komen. Als dat niet het geval is hebben ze de plank finaal mis geslagen.

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.