Nederland in wereldwijde top-10 reclame-uitgaven per persoon

e marketer ad spendingAmerika mag dan de grootste reclamemarkt ter wereld zijn, adverteerders besteden meer reclame per hoofd van de bevolking in landen daarbuiten, met name in Australië en Europa. Dat meldt e Marketer in de VS in zijn nieuwste Global Media Intelligence Report, geproduceerd samen met mediabureau Starcom MediaVest Group. Het rapport, waaruit hier enkele cijfers, bestrijkt de reclame-uitgaven in zes gebieden, goed voor 40 landen. Twee Europese landen, los van Australië, gaan Amerika voor: Groot Brittannië, dat tweede staat, en Noorwegen (3e). In de top-10 staan voor Nederland ook nog Denemarken, Canada en Zweden. In Australië wordt $585 gespendeerd per persoon, in Nederland $328. Voor alleen digitale reclame ziet de top-10 wereldwijd er anders uit. Bovendaan staat dan Noorwegen (met $209 pp), gevolgd door de VS en Australië. Opmerkelijk: Nederland haalt de top-10 digitaal net niet, en is elfde met slechts $73 pp (vergeleken met de $209 van Noorwegen).

Lees ook:Verdubbeling wereldwijde reclame-uitgaven in 2014
Lees ook:Nederlandse uitgaven aan mobile reclame stijgen naar bijna miljard dollar in 2016 voorspelt eMarketer
Lees ook:Europese online advertentiebestedingen ruim een derde omhoog
Lees ook:Bijeenkomst over onderzeese elektriciteitskabels tussen GB en Denemarken in de reclame
Lees ook:Nederland vierde in Europa qua online reclamebestedingen meldt IAB

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.