Shit, ik heb nog een mooi zwart streepjespak in de kast hangen van Frans Molenaar. Kan ik niet meer dragen, nu zijn pakken ook te koop zijn bij C&A en Wehkamp… ”Met trots presenteer ik mijn nieuwste mannencollectie. Vanaf vandaag exclusief in 27 C&A winkels” zegt Molenaar op een hele advertentiepagina in De Telegraaf van vandaag. De collectie is dus ook te koop via Wehkamp.nl. Tuurlijk, C&A is bezig met een kwalitatieve slag en werd onlangs zelfs winnaar van de Retail Jaarprijs voor de beste herenmodewinkel 2009, toch rijst de vraag: is dit nou een zwaktebod van een hoogst commerciële mode-ontwerper of een slimme marketingzet van beide partijen. Waarschijnlijk dat laatste. Afgebeeld: twee pakken voor €199 en €249 en twee colberts van €159.
Lees ook:‘Beste winkels van Nederland’ gefeliciteerd in Jaarprijs-adv
Lees ook:Frans Molenaar maakt reclame voor z’n zitcomfort collectie bij Prominent
Lees ook:‘Mix & Match’-spotje Wehkamp met dagelijks variabele tag-ons
Lees ook:Wehkamp als ‘grootste online warenhuis van Nederland’ neergezet in spotje
Lees ook:Winnaar Hornbach plaagt Karwei in Retail Jaarprijs-reclame
In een tv-commercial hoorde ik Molenaar zelfs beweren: “Dat m’n werk nu bij C&A hangt, is onbetwist het hoogtepunt in mijn carrière”. Yeah, right.
Zonde dat de meeste Nederlandse couturiers zo geldbelust zijn. Frans Molenaar had zijn naam al verkocht aan een ander confectiebedrijf en nu C&A en Wehkamp…