Shit happens, maar is nieuwe vuurwerkcampagne daarom retegoed?

Meer dan de helft van alle slachtoffers wordt geraakt door vuurwerk van een ander.” Shit happens, maar is deze nieuwe vuurwerkcommercial 2009 van de Stichting Consument en Veiligheid daarom ook retegoed? Moest ook denken aan ongelukken die wel eens in de OK in het ziekenhuis gebeuren. Verder net iets te onsmakelijk, maar ik behoor dan ook allang niet meer tot de doelgroep. “Het communiceren van feiten op een humoristische wijze spreekt jongeren aan,” weet Consument en Veiligheid van eerdere campagnes. Ik peilde de mening van mijn twee jongste zonen erover. Laurens (17): ”Moet dit schokken? Dat doet het niet. En ik vind het niet grappig ook.” Alexander (20): ”Het doet me niks. Ik snap niet dat ze voor zo’n ernstige boodschap een soort grap moeten bedenken.” De campagne is dit jaar gemaakt door reclamebureau Doom & Dickson.

Consument en Veiligheid ontwikkelt ieder jaar een Vuurwerkcampagne om het aantal slachtoffers ten gevolge van het onveilig afsteken van vuurwerk en het onveilig omgaan met vuurwerk terug te dringen.

Shit happens!
De gisteren gestarte nieuwe Vuurwerk campagne van Consument en Veiligheid heeft dus als opvallend thema ‘Shit Happens!’. Zelf zegt de Stichting daarover: ”We richten ons op de grootste risicogroep; jongeren onder de 20 jaar. En ook dit jaar zal de campagne volledig op internet gevoerd worden. Op deze manier willen we zoveel mogelijk jongeren bereiken. Met de campagne informeren we de jongeren op humoristische wijze over de gevaren van het afsteken van vuurwerk.”

Lees ook:Vuurwerkcampagne op internet waarschuwt jeugd
Lees ook:Alleen op oudejaarsavond vuurwerk afsteken waarschuwt rijksoverheid in advertentie
Lees ook:Prinses Margriet maakt reclame voor dragen vuurwerkbril
Lees ook:Minister: Nieuwe vuurwerkcampagne niet meer alleen op internet
Lees ook:STAP wil van politiek verbod op alcoholreclame

7 reacties op “Shit happens, maar is nieuwe vuurwerkcampagne daarom retegoed?

  1. Harry Heupschot.

    Gedverdegedver. Maar niet vanwege die blote reet. Idee lijkt gejat van Theo & Thea/Arjan Ederveens scrotum transplantatie. Was leuker ook.

      /   Beantwoorden  / 
  2. piet

    Ligt het aan mij, of is dit gewoon niet zo goed?

      /   Beantwoorden  / 
  3. Elisa

    Onsmakelijk, en niet grappig ook.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Joesoef

    Gatverdegatver door die blote reet. Onsmakelijk EN onnodig.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Redactie, Michael

    UPDATE: Verbod op consumentenvuurwerk bepleit door ‘s lands oogartsen, verenigd in het Nederlands Oogheelkundig Genootschap (NOG). Tijdens de jaarwisseling 2008/2009 raakten 24 ogen blind; vijftien daarvan moesten operatief worden verwijderd. De oogartsen vinden dat ondanks alle voorlichting en veiligheidsmaatregelen consumentenvuurwerk niet verantwoord is. „Het ‘gedogen’ van consumentenvuurwerk verdient maatschappelijke en politieke heroverweging”, aldus het NOG, zo meldt De Telegraaf vanmiddag.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Michiel

    Haha, erg grappig gedaan!
    helaas harde realiteit
    if you look like shit
    na zo’n klap

      /   Beantwoorden  / 
  7. Chris

    Het spijt me voor de slachtoffers van mong*len die onverantwoord vuurwerk afsteken!!
    Maar dit hoeft nog niet te betekenen dat mijn leven kut wordt door deze k*tcampagne!! Serieus, ik zit gewoon lekker even mijn eigen ding op mtv.nl te doen en komt die reclame 10000x langs. Terwijl ik zelf GEEN vuurwerk afsteek!! En die kl*te reclame blijft vast hangen waardoor alles wat ik bekijk op mtv ook vast blijft hangen dus dat die campagne maar even heel snel verdwijnt want anders….!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.