Herinner je je nog die sublieme, baanbrekende commercial van Cadbury’s melkchocola, met een drummende gorilla, op muziek van Phil Collins’ In the air? Brachten we heel vroeg op Reclamewereld.blog.nl, werd maanden later gekozen tot Grand Prix op het internationale reclamefestival in Cannes in juni j.l. We laten ‘m hier eerst even zien. Daarna tonen wat het (Britse) International Fund for Animal Welfare ervan heeft gemaakt. Slim gedaan, knap ingespeeld op het enorme succes van die door reclamebureau Fallon in Londen gemaakt Cadbury-commercial. A world without gorillas is closer than you think is gemaakt door reclamebureau WWAV Rapp Collins, ook in Londen.
Lees ook:Nieuw werkwoord: walvisstaarten voor ‘t goede doel (en stop Japan)
Lees ook:Gorilla drumt op muziek Phil Collins voor chocolaspotje (!) Cadbury
Lees ook:Ritmisch knipperende wenkbrauwen … als chocola-reclame (Cadbury’s)
Lees ook:Zanger durft pas toneel op na gesprek met zichzelf (spotje Johnnie Walker)
Lees ook:Populaire labrador vervangen door digidog in Andrex-spot
Hoe eenvoudig kan het soms zijn. Heel knap bedacht wel. Het is wel even wennen die Cadburyreclame met een aap erin maar heeft vast impact in reclameblok vergeleken met al die andere spots.
@Sjon: ja, die Cadbury-gorilla, wonderlijk als spotje, maar dus heel populair in Engeland. Reclame die de commercialblokken moest opfleuren, zei die chocolademaker destijds – en is dus totaal geen relatie met het product.