Nieuw werkwoord: walvisstaarten voor ‘t goede doel (en stop Japan)

Project 551. Zo heet de campagne die het IFAW (International Fund for Animal Welfare) in Australië lanceerde om het publiek op te jutten om te helpen lobbyen om Japan eindelijk eens te laten ophouden met de jacht op walvissen. Vorig seizoen hebben Japanners er 551 gedood om heerlijk op te peuzelen; vandaar die naam. Het publiek kan foto's uploaden als ze ''walvis-staarten'', de bekende walvisstaart nadoen met hun handen. Van de foto's worden commercials gemaakt (zie bijgaande) en een boek, te presenteren aan de Australische Premier Kevin Rudd, opdat ook hij de Japanners erop aanspreekt. De campagne (muziek The Mischief Song is van Mischief, een band uit Sydney) werd bedacht door reclamebureau Republic of Everyone, dat in goede doelenwerk is gespecialiseerd. Via Duncan's TV.


Upload your whale tail to project551.org from ifaw project on Vimeo.

Lees ook:Reclamelogo’s sigarettenpakjes in de ban in Australië
Lees ook:Fraai reclamefilmpje over boek ‘Louis Vuitton: Art, Fashion and Architecture’
Lees ook:Meer geven, minder nemen, zegt Australische bank(!) in spotje
Lees ook:Commercialhype op komst met WE, Room Eleven en liedje Bitch?
Lees ook:Surfbabe Ellie-Jean Coffey helpt met reclame nieuwe Renault Sport’s nieuwe F1 Team

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.