De Zingende Cowboy in harde anti-roken commercial

De Zingende Comboy, een van de drukste kruispunten van New York: ‘You don’t always die from tobacco.’ De vraag of een dergelijk harde keiharde aanpak beter werkt dan een softe lijkt in Nederland beantwoord; dat laatste. The Legacy-organisatie
in de VS schuwt echter niets in de strijd tegen tabaksgebruik, die vooral op de jeugd is gericht. Voor dit filmpje zochten ze en vonden ze een cowboy met een gat in zijn keel. ‘Just a guy who one day woke up with a sore throat, six years after quitting smoking.’ Effectiever, dit soort commercials?

Lees ook:Andere aanpak tegen roken in print-uiting Nicoderm
Lees ook:Kinderjury: McDonald’s maakt beste commercials
Lees ook:De stalker: ‘Je kunt me pakken in de auto, Nathan’
Lees ook:Videogame(r) ingezet in knappe commercial tegen jeugdobesitas
Lees ook:Campagne kaart gevaren fietsen zonder licht aan

2 reacties op “De Zingende Cowboy in harde anti-roken commercial

  1. W. de Ridder

    Zou niet werken hier, te grof, geloof ik. Maar dat zinnetje in die tekst is angstaanjagend zeg: die keel-ellende, na zoveel jaar eerder te zijn gestopt, denk je dat je er vanaf bent… Brrr.
    Eigenlijk maakt dat ne zinnetje meer indruk op mij dan die commercial!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Tom

    Het spotje is in mijn ogen al effectief als deze cowboy (leuk, die knipoog naar Marlboro Man) een paar jongeren van het roken af kan helpen. Ik vind een harde aanpak in dit soort gevallen best mogen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.