Reclame voor zeepblokjes weer inzet ruzie Unilever en Reckitt Benckiser

Op 5 december doet de rechter een uitspraak over wat al de zeepblokjes- oorlog wordt genoemd. De Britse zeepreus Reckitt Benckiser van o.m. het merk Calgonit beschuldigt Unilever met z’n Sun ervan ten onrechte te claimen in de reclame dat Sun All in 1 Extra Power het beste schoonmaakt. Dat meldt De Telegraaf vandaag. Eerder verloor Reckitt een zaak tegen Unilever over misleidende reclame op de verpakking van Sun-tabletten. Unlever laat weten de claim ”beste vaatwasmiddel” wel degelijk hard te kunnen maken. ”We gaan dit soort beweringen natuurlijk niet zomaar uit onze duim zuigen,” aldus een woordvoerder. Ze hebben dus testresultaten achter de hand.

Lees ook:Unilever ontkent misleidende reclame in rechtszaak Reckitt/Calgonit
Lees ook:Unilever mag zich de beste noemen in reclame voor Cif
Lees ook:Unilever in beroep tegen Europese uitspraak reclame Becel pro-activ
Lees ook:Unilever volgt Heineken op als ‘beste interactieve adverteerder’
Lees ook:Beeld, duim & oor benadrukt in Apple’s iPhone 5-spotjes

2 reacties op “Reclame voor zeepblokjes weer inzet ruzie Unilever en Reckitt Benckiser

  1. cor hospels

    Sjeetje, je zou er maar werken. En naar de rechtbank moeten om met elkaar te bekvechten over zoiets NIKSERIGS als een fokking stom blokje vaatwasserzeep! Get a life zeg! Dit soort mensen moet zich metersdiep schamen en daarna z’n mond gaan spoelen. Met zo’n onbenullig zeeptabletje, ja.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Michael van Os

    Zou je zeggen, ja, maar heb je wel een uitgerekend hoeveel er om gaat in die markt, Cor? En wat het betekent als ”het publiek” denkt dat jouw zeepblokkies de vaat ‘t beste wassen? Nou dan, dan gaat de boer goed op zijn kippen passen…

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.