Unilever mag zich de beste noemen in reclame voor Cif

Heel even onbescheiden wezen, maar ik had 't ze meteen kunnen vertellen: Unilever mag op de flessen van schoonmaakmiddel Cif de opmerkingen plaatsen 'de beste universele reiniger' en 'als beste in staat om allerlei verschillende hardnekkige vlekken aan te pakken'. Dat is geen ongeoorloofde vergelijkende reclame, vindt de rechtbank in Haarlem in een kort geding dat de Britse concurrent Reckitt Benckiser (''The world number 1 in household cleaning'' – excluding laundry detergents) aanspande. De rechter redeneerde dat er zonder het noemen van producten van een bepaalde concurrent geen sprake is van vergelijkende reclame, meldt het FD vandaag, Boek9.nlciterend. Op boek9.nl, site over auteurs- en merkenrecht, wordt uit de doeken gedaan hoe Reckitt Benckiser, de Britse producent die op de Nederlandse markt schoonmaakmiddelen verspreidt zoals Calgon, in het stof beet, meldde Molblog onlangs al. Plus link naar het vonnis.

 

 

Lees ook:Reclame voor zeepblokjes weer inzet ruzie Unilever en Reckitt Benckiser
Lees ook:Unilever ontkent misleidende reclame in rechtszaak Reckitt/Calgonit
Lees ook:Dirk opent nu ook aanval op de Bonuskaart van Albert Heijn
Lees ook:Geen ski’s in grote wintersport-advertentie van Lidl
Lees ook:Vrouw-op-toilet ook ingezet in Spaanse uiting voor Airwick Spray

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.