‘Strengere reclameregels voor voeding kinderen’

De grote vraag: zou ‘t helpen? Het ministerie van Volksgezondheid moet strengere regels maken voor reclame die ongezond eten bij kinderen aanmoedigt. De Consumentenbond en de Nederlandse Hartstichting hebben dat in ieder geval dinsdag aan minister Hoogervorst gevraagd, meldt het ANP.

Het aantal kinderen met overgewicht is de laatste tien jaar verdubbeld. Volgens de twee organisaties komt dat mede door reclame op bijvoorbeeld televisie en internet.
Er gelden nu regels waar de voedingsindustrie zich aan moet houden bij het maken van reclame die gericht is op kinderen en eten. Volgens de Nederlandse Hartstichting en de Consumentenbond zijn die regels echter veel te vrijblijvend.
Minister Hoogervorst (Volksgezondheid) vindt dat de voedselproducenten zichzelf gedragsregels moeten opleggen. Als blijkt dat de bedrijven dat niet doen, kan het ministerie volgens hem alsnog met strengere regels komen, aldus het ANP.

Lees ook:Foodbranche bepleit reclamelessen op basisschool
Lees ook:Consumentenbond contra reclame ongezonde voeding
Lees ook:‘Nieuwe mediawet moet regels bevatten voor kinderreclame/voedsel’
Lees ook:Hartstichting, Consumentenbond: minder snoep/frisdrankreclame
Lees ook:Beperking snoepreclame wens Minister van Betutteling (Rouvoet dus)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.