Binnenkort mogen ze ook niet meer langs Jamin lopen van de Minister van Betutteling. Fabrikanten van snoepwaren zouden geen reclame mogen maken die is gericht op kinderen tot 12 jaar. Die oproep deed CU-minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin tijdens een bijeenkomst van de voedingsindustrie. De snoepmakers hadden al afgesproken kinderen tot zeven jaar niet bloot te stellen aan hun reclame, maar Rouvoet zou graag zien dat kinderen hiervan gevrijwaard blijven zolang ze op de basisschool zitten, meldt De Telegraaf. Verder kunnen de voedselfabrikanten beterhun best doen om jongeren eerder een appel te laten eten dan een
patatje naar binnen te laten werken, vindt hij. De Consumentenbond is
blij met het „positieve signaal vanuit het kabinet", zo zei een
woordvoerder volgens DT. De Bond en de Hartstichting dringen overigens al en tijd aan op wetgeving met
betrekking tot dit onderwerp.
Lees ook:Fred en Ed maken grootse ontbijtreclame voor hagelslag
Lees ook:‘Voedselreclame verleidt vetzuchtige kinderen tot dubbele portie’
Lees ook:Edwin van der Sar reclame-uithangbord voor kaas van Milner
Lees ook:Topman Sorrell: ‘Veel reclame junkfood naar online’
Lees ook:‘Strengere reclameregels voor voeding kinderen’