‘In tegenstelling tot je mammie, beoordelen wij op resultaat’ zegt Effie-organisatie

Effie mama uitingDe Effie-organisatie, die aantoonbaar effectieve reclame met prijzen beloont, maakt flink wat publicitair kabaal om meer inzendingen te krijgen. De concurrentie van andere reclameprijzenfestivals is enorm. Inclusief vanmiddag een Effie-nieuwsbrief online, waarin ook de voorzitters van de organiserende VEA (de bureaus) en BVA (de adverteerders) hun inzendoproep doen. En dan is er natuurlijk die keurige blonde vrouw met ketting van parels in de snackbar, die ook bijdraagt. De tekst: ”Wat je ook doet in je leven, wat er ook van je terecht is gekomen, er is altijd iemand trots op je. Eén iemand die jou altijd de beste vindt. Ben je dan ook echt de beste in je vak? Dat moet nog maar blijken. Gelukkig zijn er de Effie awards, die beoordelen op aantoonbaar resultaat. Inzenders voor de Effie awards moeten namelijk aantonen dat hun campagne een belangrijke rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. En dat maakt winnen extra leuk. En je moeder? Of je nou wint of niet, die is toch wel buitengewoon trots op je.” Zie ook het eerdere bericht op Reclamewereld, over de samenstelling van de Effie-jury.

Alle cases met EffiePotentieel dienen uiterlijk op donderdag 7 juli 2014 bij de EffieOrganisatie binnen te zijn. Zie inzendsite hier.

Marc Oosterhout voor VEA Bestuur in de nieuwsbrief van vandaag: “Creativiteit is de motor van vooruitgang. Daarom is er voor reclamemakers niets mooiers dan het winnen van een Effie. Het ultieme bewijs dat er daadwerkelijk vooruitgang is geboekt. Laat zien wat je hebt bereikt: Zend in”

Frenkel Denie voor BVA Bestuur: “Als adverteerder sta je steeds weer voor de uitdaging om jouw doelgroep te bereiken. Heb jij een succesvolle communicatiestrategie bedacht en ingezet en zijn de effecten daarvan ook nog eens verbluffend?  Zend deze dan nu in voor de EffieAwards 2014.”

Lees ook:Ruim 50 aanmeldingen voor 6 plaatsen in Effie Jury’s
Lees ook:Reclamecampagne Stad Antwerpen genomineerd voor Effie Award
Lees ook:Inzendingen voor reclame-effectiviteitsprijs Effie omhoog
Lees ook:Prijzenfestival Corendon als dank voor gewonnen prijzen
Lees ook:Nieuwe prijzen erbij: Groene Effie, Smart Budget Effie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.