Amerikaanse Super Bowl ‘Loeki’ naar Bud, Tide tweede, Chrysler nr 3 volgens Ad Meter

Elk jaar tijdens de Amerikaanse Super Bowl-finale organiseert het Amerikaanse dagblad/site USA Today een soort Gouden Loeki-verkiezing: welk spotje vindt ‘het’ Amerikaanse kijkerspubliek het leukst? Daartoe is een panel van 7.619 officieel geregistreerde kijkers samengesteld voor hun Ad Meter. Winnaar was de -natuurlijk ;-) hier op Reclamewereld al getoonde- sentimentele Clydesdale-paarden commercial van Budweiser over de band tussen paard en trainer (reclamebureau Anomaly New York), gevolgd door zowaar wat humor van P&G-wasmiddel Tide over een wondervlek (Saatchi & Saatchi New York), en als derde de lange ode aan boeren van Ram, Chrysler’s fabrikant van bedrijfswagens en pick-ups (van reclamebureau Richards Group in Dalles). Een panel van reclamemensen zou vast een andere top-3 hebben gekozen, schat ik in. Zie USA Today’s top-3 hier, en alle andere Super Bowl 2013-spotjes hier.

Lees ook:Liefdeslied over chocola in wasmiddelspotje Tide
Lees ook:Grand Prix Cannes: Amerikaanse printreclame voor wasmiddel Tide
Lees ook:Bleekmiddel met ledlampjes doet de Chinese was stralen
Lees ook:Hondje, paard & Bud: USA’s favoriete SuperBowl-spotje
Lees ook:Stop het martelen van je kleren, gebruik Ariel

Eén reactie op “Amerikaanse Super Bowl ‘Loeki’ naar Bud, Tide tweede, Chrysler nr 3 volgens Ad Meter

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.