Hondje, paard & Bud: USA’s favoriete SuperBowl-spotje

Het Amerikaanse tv-kijkerspubliek is altijd gek op dieren in de reclame. Liefst hondjes en paarden. Niet zo verrassend, dus, dat Amerikanen via de 2014 SuperBowl Ad Meter van dagblad/site USA Today Budweiser’s  Super Bowl XLVIII commercial met Bud’s beroemde Clydesdale paarden en hun vriendschap met een puppy als favoriet hebben gekozen. Het verantwoordelijke reclamebureau is Anomaly in New York. Het spotje ‘Puppy Love‘ kreeg rapportcijfer 8.29. En werd vast geholpen door de muziek, de song met de toepasselijke naam Let Her Go van Passenger. Als tweede eindigde Cowboy Kid van Dorito’s, met cijfer 7.58. Dat verhaaltje komt niet van een reclamebureau, maar van een eerdere ideeën competitie onder het Amerikaanse publiek. Waaraan onvermijdelijk ook professionals meededen.

Lees ook:Clydesdale-paarden en veulen: reclame voor biermerk Bud
Lees ook:Zangeres Kina Grannis in Doritos-spot minst populair bij SuperBowl
Lees ook:Baby van Gamma eindigde 2e bij Gouden Loeki-verkiezing
Lees ook:Tong raakt los, Dorito’s te heet: ideetje voor publiekswedstrijd spotjes
Lees ook:De beer die zo graag wil betalen voor bakje Chobani-yoghurt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.