Gouden Loeki 2012: Telfort’s Hans en reclamebureau N=5

De Gouden Loeki 2012 voor de leukste, door het NL kijkerpubliek gekozen commercial van dit jaar is vanavond gegaan naar ex-miljonair Hans van Telfort, gemaakt door reclamebureau N=5. Als tweede van de shortlist van vijf commercials eindigde Ditzo/John de Wolf in ziekenhuis (reclamebureau Etcetera), gevolgd door Wakker Dier/Koop geen plofkip (Avalanche) als nummer 3, SIRE/Handen af van hulpverleners (Selmore) als nr 4 en tenslotte Wereld Natuurfonds/Ik ben geen vloerkleedje (reclamebureau Karma) die 5e werd. Competitie en uitreiking -zojuist live op Nederland 1 met spreekstalmeester Ruben Nicolai- werden georganiseerd door de STER, reclameverkopers van de Publieke Omroep. Tijdens de liveshow en de afgelopen dagen kon per telefoon en sms gestemd worden. De opbrengst van ‘t stemmen doneert STER wederom aan 3FM’s  Serious Request.

De eerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 uitgereikt. De winnaars waren achtereenvolgens: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’(1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’(1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999) en Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’(2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP met ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken met ‘Walk-in fridge‘ (2009), Calvé-pindakaas met ‘Pietertje‘ (2010), ‘Altijd samen‘ met Ali B van T-Mobile (2011) en Lekker lang bellen van Telfort (2012).

En nog even dit: N=5 en Telfort, van harte natuurlijk (geldt ook voor regisseur Mattias Schut van Czar). En ik hoop nog te vernemen van STER met welk percentage van de stemmen Hans de ex miljonair won, het verschil met John de ex-voetballer van Ditzo, en wat de stempercentages waren van de overige drie op de shortlist. En hoeveel stemmen er in totaal zijn uitgebracht per respectievelijk sms en per telefoon. En uiteraard horen we graag hoeveel de actie heeft opgebracht voor Serious Request. Interessant, tenslotte, dat drie van de 5 genomineerde spotjes verre van ‘leuk’ waren, maar wel goed. Het Nederlandse publiek begint warm(er) te lopen voor maatschappelijk georiënteerde reclame-uitingen, mits goed gemaakt. Nu bezetten ze nog de laatste drie plaatsen, maar volgend jaar?

[PS]

Lees ook:Finale Ster Gouden Loeki ’13 vanavond 20.30u Nederland 1
Lees ook:Gouden Loeki 2011 voor Ali B’s ‘Altijd samen’ van T-Mobile en reclamebureau Etcetera (2e: Gamma/Bouwsteentjes/TBWA)
Lees ook:Gouden Loeki 2013: ASR/Olli met reclamebureau John Doe
Lees ook:Gouden Loeki 2011: nu stemmen voor de vijf finale plaatsen
Lees ook:Stemmen voor 5 finalisten eindstrijd Gouden Loeki gestart

Eén reactie op “Gouden Loeki 2012: Telfort’s Hans en reclamebureau N=5

  1. Pim van Mill

    Hey, bekijk ook mijn blogpost over de Gouden Loekie 2012 —> wwww.spotontv.wordpress.com

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.