[VOOR WINNAAR/UITSLAG KLIK] Wie wordt de opvolger van Gouden Loeki 2010-winnaar Pietertje van Calvé-pindakaas? Welke van de 36 genomineerde commercials (voor elke maand zijn er zoals altijd drie genomineerd) mogen volgens jou niet ontbreken in de liveshow later deze maand? Breng hier je stem uit op jouw 3 favoriete commercials voor de halve finale. Vijf van de drie dozijn genomineerden gaan door naar de finale. Deze jaarverkiezing sluit op donderdag 22 december a.s. om 15.00 uur. De spannende ontknoping, als het Nederlandse publiek vervolgens op basis van die uitslag op de top-5 stemt, is live te zien op donderdag 22 december a.s., om 20:30 op Nederland 1, meldt de STER, de reclameverkopers van de Publieke Omroep. De vorige 2010-uitslag van de Gouden Loeki staat hier.
De eerste Ster Gouden Loeki werd in 1995 uitgereikt. De winnaars waren achtereenvolgens: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’(1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’(1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999) en Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’(2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP met ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken met ‘Walk-in fridge’ (2009) en Calvé-pindakaas met ‘Pietertje’ (2010).
Lees ook:Gouden Loeki 09: nu stemmen voor de vijf finale plaatsen
Lees ook:Stemmen voor 5 finalisten eindstrijd Gouden Loeki gestart
Lees ook:Gouden Loeki 09: nu stemmen voor de vijf finale plaatsen
Lees ook:Art Rooijakkers presenteert Ster Gouden Loeki 2013
Lees ook:Gouden Loeki 2011 voor Ali B’s ‘Altijd samen’ van T-Mobile en reclamebureau Etcetera (2e: Gamma/Bouwsteentjes/TBWA)
Net als de STER is vrijwel niemand zich er van bewust dat er wereldwijd 15 miljoen goudmijnwerkers uitgebuit worden. En dit ook nog eens onder zeer onveilige en ongezonde omstandigheden.
Met de ‘Op weg naar Goed Goud’-campagne gaat Solidaridad voor goudwinning die veilig, schoner en eerlijk is. Door zich in de media af te vragen of de Gouden Loeki wel van goed goud is brengt Solidaridad de publieke discussie op gang. Dit werd goed opgepakt door Reclamewereld. http://reclamewereld.blog.nl/inhakersactueel/2011/12/19/solidaridad-lift-slim-mee-op-aandacht-voor-gouden-loeki