Heineken’s ‘Walk In Fridge’-spotje genomineerd voor Greatest Commercial of the World

Heineken-commercial ‘Walk In Fridge‘ dat in Nederland onder meer een Gouden Loeki won, is genomineerd voor de in Amerika georganiseerde strijd om de titel CBS Greatest Commercial of the World. Meldt ons TBWA\Neboko, het reclamebureau dat de inderdaad fantastische commercial eind 2008 maakte. Er zijn tien Amerikaanse kanshebbers en 10 internationale en site bezoekers moeten kiezen. Iedereen gaat natuurlijk op die ene Nederlandse stemmen! Maar aan die competitie van CBS, een belangrijke tv-zender in de VS, zitten diverse rare kanten. Ten eerste is onduidelijk hoe ze de uiteindelijke winnaar kiezen uit beide kampen, ten tweede ontbreken nogal wat (zeer) beroemde commercials, in beide rijtjes. En ten derde staat vermeld dat alleen ”legal residents of the USA” kunnen stemmen (wat van geen kant klopt, ik heb zelfs twee keer gestemd, en bovendien: ook buiten de VS wonen heel wat Amerikanen, hoe filter je dat alles, onmogelijk). En tenslotte wordt voor de stemperiode een periode in … 2010 genoemd. Crazy, want de competitie zou nieuw zijn (stemmen lijkt te kunnen to 18 mei). Contact opnemen met CBS  met al die vragen is vooralsnog niet gelukt. Maar never mind: Hup Walking Fridge!

Lees ook:Allemaal weer stemmen op ‘Walk-in fridge’ van Heineken
Lees ook:Poll 4: Sympathie voor Gouden Loeki-prijs, maar ‘Goeiemoggel’ wint
Lees ook:Bavaria-parodie op Heineken’s Walk-in Fridge populairst in Reclamewereld-poll
Lees ook:Parodie op Heinekens Walk-in fridge van basketballers VS (Cavaliers)
Lees ook:‘Er is waarschijnlijk geen God’ als A4-billboard nabij Schiphol

0 reacties op “Heineken’s ‘Walk In Fridge’-spotje genomineerd voor Greatest Commercial of the World

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.