Bavaria-parodie op Heineken’s Walk-in Fridge populairst in Reclamewereld-poll

Bavaria’s parodie op Heineken’s Walk-in Fridge was het populairst in net afgesloten Reclamewereld-poll. Tijd ook, want de (weer leuke) Heinekenopvolger is alweer op de buis. Welke was nou leuker, de originele of de spoof/parodie van concurrent Bavaria, was de vraag. Er werd 185 keer gestemd. Daarvan gingen 85 stemmen (46 pct) naar het antwoord ”Bavaria, de parodie,” terwijl ”Heineken, de oorspronkelijke” er 72 kreeg (46 pct), een respectabel aantal. De derde vraag had ik niet moeten nemen, want heeft waarschijnlijk voor wat verwarring gezorgd: ”Ideetje-pik, geen kunst!” kreeg toch nog 28 stemmen, oftewel 15 pct. Maar zouden die naar Heineken zijn gegaan, als ze geen keus hadden gehad?

Lees ook:Welke is leuker: Heineken of Bavaria? Nieuwe poll Reclamewereld.blog
Lees ook:Bavaria neemt hit-spotje Heineken subliem in de zeik
Lees ook:Baby van Gamma eindigde 2e bij Gouden Loeki-verkiezing
Lees ook:ING’s EK-spotjes met Cruijff vallen goed bij Reclamewereld-lezers
Lees ook:Verkeerd flesje ook in reclametrailer Amerikaanse Heineken-film

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.