Loden Leeuwen naar Peijnenburg-hondjes en Hennie Huisman

Nadat er 153.000 stemmen waren geteld heeft het tv-programma Tros Radar vanavond twee Loden Leeuwen voor irritante com- mercials uitgedeeld. Tot meest irritante spotje werd gekozen Peijenburg met de op twee poten lopende hondjes, ruim vóór Spa Reine (irritante man die een glas Spa in 't gezicht krijgt). De LL voor de meest irritante BN-er in een spotje kreeg Hennie Huisman voor zijn rol -en gezang (''Met z'n allen'')- voor de Postcode Loterij. Ze kregen respectievelijk 14 pct en 12,3 pct van de stemmen per categorie. Interessant is dat de lezers van Reclame- wereld.blog.nl ook het spotje met Huisman als de meeste irritante BN-spot kozen. Bij de ''gewone'' commercials ging de strijd tussen LOI, Spa Reine, Media- markt, Cillit Bang en Peijnenburg, de BN-ers waren, naast Huisman, Dries Roelvink (Alarmcentrale ANWB), die tweede werd, Johnny Kraaijkamp Jr (Koopmans/bakmixen), Wouke van Scherrenburg (ING) en Jan Mulder (Postbank).

Tros Radar-presentatrice Antoinette Hertsenberg zei over het Loden Leeuw-winnende spotje van Peijnenburg dat uit de reacties naar voren was gekomen dat het spotje niet alleen ''weinig respectvol'' was voor dieren, maar ook voor ouderen, ''die voor gek werden gezet.'' Een vertegenwoordiger van Peijnenburg, die de prijs in ontvangst nam, reageerde dat het nooit de bedoeling was geweest om wie dan ook respectloos te behandelen.

Hennie Huisman -de meest irritanten BN-er- werd ''nogal sacherijnig'' gevonden in zijn ''oubollige'' commercial, maar dat lag volgens hem eerder aan de regisseur. ''Ik moest vertwijfeld kijken'', vertelde hij Hertsenberg, die hem het advies om voortaan dan maar niet meer te luisteren naar de regisseur. Ook Huismans zangkunsten werden niet erg gewaardeerd door de stemmers. Hij vond zichzelf niet irritant en wees erop dat het plaatje wel ''goud'' was geworden. Jan Mulder (Postbank, slapen in vliegtuig) werd derde vlak na Roelvink.

Lees ook:WIE van 10 irritante BN-ers in commercials krijgt de Loden Leeuw?
Lees ook:ReclameWereld.blog-lezer geeft Loden Leeuw aan Hennie Huisman
Lees ook:RW Irritante BNer-Poll: Alberti, Bruijs, Gullit, v.Scherrenburg, Vayne exit
Lees ook:Loden Leeuwen 2008 voor Specsavers en Joop Braakhekke (Ambi Pur)
Lees ook:Loden Leeuwen 2009: Frans Bauer (NL Energie) en Hi/Pokkie Foetsie

Eén reactie op “Loden Leeuwen naar Peijnenburg-hondjes en Hennie Huisman

  1. Redactie, Michael

    ”Het is niet te geloven, maar bij Tros Radar hebben ze de leukste reclame van 2007 van een Loden Leeuw (een prijs voor de irritantste reclame) voorzien”, reageert weblog Artymarty.net. ”Dus naast het kabinetsverbod op roken, drinken en neuken zonder kinderwens, mogen we van de kijkers van Tros Radar ook niet meer koffieleuten. En lachen. En dieren “misbruiken”. En bejaarden grappig vinden.
    ”Waarom nemen de kijkers van dit programma toch zoveel aanstoot aan dat reclamespotje? Omdat het de perfecte analyse van hedendaags Nederland is. Negenenegentig procent van alle persoonlijke gesprekken gaan inderdaad nergens over.
    ”Als er alleen zinvol getelefoneerd zou worden, dan was er voor één telecomfirma een marginaal bestaan weggelegd.
    ”Youp van het Hek is met deze boodschap miljonair geworden. Mag Youp straks ook niet meer?”

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.