Reclame Scott-keukenpapier maakt indruk op Nederlandse creatief

Op een bijeenkomst over reclame, Cannes Lions Amsterdam, onlangs werd een groep jonge reclamemakers (creatieven) getoond welke reclame in de dagbladen en tijdschriften deze zomer op het internationale reclamefestival in Cannes prijzen (Leeuwen geheten) hadden gewonnen. Ze moesten kiezen welke zij de beste vonden op de ‘’Café du Print’’-sessie. Het werd een campagne voor Scott-keukenpapier uit Kuala Lumpur (bureau JWT), ‘een inspiratieloos produkt (keukenpapier) dat op een intrigerende manier

 

 

wordt neergezet'. De drie uitingen (bijgaand eentje) van Scott ‘brengen een optische illusie tot werkelijkheid', aldus de aanwezigen. ‘De print-campagne geeft in één keer aan waar het produkt voor staat.' In Cannes won deze campagne een zilveren Leeuw.

Deze ''verkiezing'' op basis van een verkiezing werd voor de eerste maal georganiseerd door Cebuco en de Groep Publiekstijdschriften van het NUV (de marketingorganisaties voor respectievelijk de dagbladen en de tijdschriften).

 

 

 

Lees ook:Op deze motor van Yamaha wil je niet gezien worden
Lees ook:Optische illusie: magazinereclame Sony Bravia
Lees ook:Tijdschriften beginnen reclamecampagne … voor tijdschriftenreclame
Lees ook:Popgroep De Dijk weigert reclame te maken voor de Postbank
Lees ook:Gratis zakje Maltesers moet verkoop publiekstijdschriften stimuleren

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.