De Gouden Loeki, georganiseerd door de Ster, is de publieksprijs voor de leukste of origineelste commercial van het jaar (let op: die is niet per definitie ook de effectiefste). Met publieks- prijzen voor reclame voelt Reclamewereld. blog zich natuurlijk verwant. Iedere maand kan men uit 10 commercials de beste drie kiezen die dan worden genomineerd voor de Gouden Loeki Jaar- verkiezing over heel 2007. In de net afge- sloten JUNI-verkiezing eindigde Calvé-pindakaas/ Smeergebaar (maker reclamebureau Ogilvy) als nummer één (= boven- ste plaatje), gevolgd door Hertog IJs/Eerste hapje (bureau Lowe) en Axe/Dinner Party (Media Republic). Ze zijn HIER TE ZIEN. De maand ervoor, de winnaar in mei, was Amstel/Trucks(maker: reclamebureau Doom & Dickson), gevolgd door Albert Heijn/Blind testen (bureau: TBWA Neboko) en Bol.com/ Echt iets voor u (bureau: Etcetera). De Ster is de reclameverkooporganisatie van de Publieke Omroep.
Lees ook:Gouden Loeki 07: kiezen uit tien commercials voor maand juli
Lees ook:Gouden Loeki 07: kiezen uit tien commercials voor maand juni
Lees ook:Amstel wint Gouden Loeki in mei, vóór Albert Heijn en Bol.com
Lees ook:Centraal Beheer wint Gouden Loeki/april – vóór spots Cup-a-Soup, AH
Lees ook:McDonald’s wint Gouden Loeki/maart – voor spotjes Pearle en BCC
Dank voor je goede wensen! Jouw onderwerp raakt duidelijk ook maar niet uitgeput. Veel blogplezier nog en tot de volgende gezellige BlogBijeenkomst. Groetjes, Mirjam
Gelijk heb je, advertising never ends… En we hoppen maar mee met de reclame, van (oud) medium naar (niew) medium – en weer terug. Dagdag.