‘Acupunctuur’ van Centraal Beheer wint Gouden Loeki

CENTRAAL BEHEER'S COMMERCIAL over de acupunctuurbehandeling in een Chinees achterkamertje waar brand uitbreekt en de klant met allemaal naalden in zijn bast uit het raam moet springen, won gisteravond de Gouden Loeki . Dat is de publieksprijs voor tv-reclame, georganiseerd door de STER. De prijs werd voor de 12e keer uitgereikt; de finale was live te zien op Nederland 1. Maker van de commercial is DDB  Amsterdam, dat ook tekende voor: ''Hoera een dochter'', gemaakt voor McDonald's, die tweede eindigde. CB won de Gouden Loeki voor de derde keer. Kijkers konden

via de website Goudenloeki.nl tussen 1 en 21 december stemmen op hun favoriet. De vijf beste commercials gingen door naar de finale, waarin telefonisch en per sms een voorkeur kenbaar kon worden gemaakt. Reinout Oerlemans presenteerde de avond in de Amsterdamse Convention Factory. Volgens de STER zijn er ruim 100.000 stemmen uitgebracht, maar een onderverdeling daarvan werd niet gegeven. Het aantal mensen dat de uitzending bekeek bedraagt liefst 1.3 miljoen, een prachtig bewijs van de belangstelling van het publiek voor reclame.

De eerste Gouden Loeki is uitgereikt in 1995 aan Zwaan van KLM.
Andere winnaars in de afgelopen jaren waren onder meer Olifant van Rolo, Bommetje van Melkunie, Voetballertje van Calvé Pindakaas en Klussen van Amstel, meldt het ANP. De twee eerdere Gouden Loeki's voor Centraal Beheer werden behaald met de commercial met de leeuw op het dak van de Volvo en ''Rio", over de auto die per abuis een juwelierszaak binnenreed. Genomineerd voor de Gouden Loeki 2006 waren verder de commercials van Tempo-Team ("Topkok" van TBWA), Sony Bravia ("Paint" van Fallon London) en McDonald's ("Shoppen" van DDB).

Lees ook:Gouden Loeki 09: nu stemmen voor de vijf finale plaatsen
Lees ook:Gouden Loeki 2011: nu stemmen voor de vijf finale plaatsen
Lees ook:Gouden Loeki 2011 voor Ali B’s ‘Altijd samen’ van T-Mobile en reclamebureau Etcetera (2e: Gamma/Bouwsteentjes/TBWA)
Lees ook:Gouden Loeki 09: nu stemmen voor de vijf finale plaatsen
Lees ook:AH, Jumbo, Centraal Beheer, Fiat, Interpolis, KPN, Heineken, WNF en Unox in finale Ster Gouden Loeki 2015, online stemmen gestart

Eén reactie op “‘Acupunctuur’ van Centraal Beheer wint Gouden Loeki

  1. David Brinks

    Volgens mij heb ik nog niet één keer dezelfde commercial op nummer 1 gezet als de gemiddelde stemmer. Mijn favoriet van 2006 was de wuppiecommercial van AH. Als het Nederlands elftal wereldkampioen was geworden, had die commercial vast ook beter gescoord. ;)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.