Gullit helpt biermerk om fans voetbalteams te laten kiezen

Be the Coach.’ In betrekkelijke stilte heeft Ruud Gullit in Zuid-Afrika met succes meegewerkt aan een innovatieve reclame-campagne van biermerk Carling Black Label, zuster van ‘onze’ Grolsch (beide zijn biermerken van het giga Zuid-Afrikaanse SAB-concern). Dat stampte een hele CBL-voetbalcompetitie uit de grond met teams die werden geselecteerd door hun fans. Die zouden ontevreden zijn over het selectiebeleid van veel met name buitenlandse voetbalcoaches in hun land. De ‘Be the Coach‘-campagne was een groot succes en de campagne, waarover meer in bijgaand filmpje, won diverse reclameprijzen, ook buiten ZA. En werd bedacht door reclamebureau Ogilvy Cape Town, meldt Leo Burnett.

Lees ook:Duwen Kate, Jackie, Winston en Desmond fotografen weg?
Lees ook:Leuke meid hoor, maar bel ‘r maar niet (anti-bont spotje)
Lees ook:Gebitjes uit en aan de slag in bed met libidobooster uit Afrika
Lees ook:Frank de Boer van Ajax en Feyenoord’s Graziano Pellè in Eredivisie Live-spotjes
Lees ook:Voetbalscout op zoek naar Afrikaans talent (in Guinness-spot)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.