Jongeren hekelen reclame in nieuwe media, print en tv wel okay

Skoepje van YoungMarketing-weblog. Ze hebben wat feiten te pakken uit het Jongeren 2007-onderzoek van bureau Qrius, dat op 25 september wordt gepresenteerd. En wat blijkt? Nederlandse kinderen en jongeren hebben relatief veel weerstand tegen reclame in 'nieuwe' media. Ze beschouwen hun mobieltje en chatprogramma's als hun privé- domein, waarin adverteerders niet welkom zijn. Adverteren in de media waarnaar ze steeds minder kijken -tv, kranten en tijdschriften- pruimen ze beter. Vooral

reclameboodschappen van adverteerders op mobiele telefoons zijn weinig populair, maar ook de commercie in chatprogramma's en in games scoort niet goed. Tijdschriftadvertenties en tv-reclame worden dus meer gewaardeerd. Aan 6- tot en met 29-jarigen is gevraagd tegenover welke reclametypes zij neutraal of positief staan. De percentages: 

Op een mobieltje 8%
In een chatprogramma 11%
In een game 13%
Op websites 15%
Toegezonden via e-mail 19%
Op televisie 33%
In een tijdschrift 41%

Lees ook:Dankzij reclame: gratis sms-en met mobiele telefoon
Lees ook:Google-baas: ‘Mobieltjes bijna gratis dankzij reclame’
Lees ook:Gsm wordt belangrijkste advertentiemedium zegt bureautopman Lévy
Lees ook:Adverteerders financieren nieuw mobiel gameplatform Thumbgames
Lees ook:YouTube test reclame-uitingen op mobiele sites in Amerika en Japan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.